Malajziában az időjárásnak köszönhetően váratlan eredmény született. A nem túl huszáros téli teszteredményekre rácáfolva a trükkös körülményeknek köszönhetően Fernando Alonso győzelemre vitte a Ferrarit. A csapat azonban óva int attól, hogy ebből messzemenő következtetéseket vonjunk le. A maranellói gárda nem vár hasonlóan jó eredményeket száraz időjárásban, s az eddigi sikereket is inkább Alonso vezetői kvalitásának tudják be, mint az autó teljesítményének. Nem csak Alonso alakja volt váratlan a dobogón. Sergio Perez is meglepetést okozott ezüstérmes helyezésével, ráadásul ezen az egy futamon több pontot szerzett, mint tavaly az egész szezon alatt. A mexikói pilóta a jövő nagy reménységei közé tartozik, s ilyen eredményekkel jó úton halad megjósolt ferraris szerződése felé.

Miközben a kínai futam már itt van a nyakunkon, a versenyt beárnyékolja az azt követő hétvégén megrendezésre kerülő bahreini verseny körüli vita. Miközben egyesek azt sürgetik, hogy a bizonytalan belpolitikai helyzet és a Forma-1-et ért támadások miatt töröljék az április végi futamot, addig a bahreini pálya szóvivője szerint mindez felesleges hisztériakeltés olyanoktól, akik még arra sem vették a fáradtságot, hogy utánanézzenek az ottani helyzetnek. A Forma-1 uraként elhíresült Bernie Ecclestone a csapatokra bízza a döntést, hogy részt vesznek-e a futamon, vagy sem. A csapatok szerint azonban mivel a Forma-1-es világbajnokság a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt zajlik, így nem az ő dolguk a döntés Bahrein ügyében. A csapatok nagy része mindenesetre mindenre felkészülten felállított egy B tervet is a mostani hétvégére. Eszerint a csapattagok nagy része két repülőjegyet is kapott, egyet egy azonnali hazaútra a kínai futam után, s egyet Bahreinbe.

A hétvégi futam fő esélyesei az utóbbi évek eredményeit tekintve a McLaren és a Red Bull pilótái lesznek. 2011-ben és 2008-ban Lewis Hamilton nyerte meg a futamot, 2010-ben kettős mclarenes győzelem született (Button nyert), míg 2009-ben dupla Red Bull sikert ünnepelhettünk (Vettel nyert). Érdekessége volt a tavalyi sanghaji futamnak, hogy az volt abban az évben az első verseny, amelynek a végkimenetelét az határozta meg, hogy ki hány bokszbeállásos stratégián volt. A három beállás volt a nyerő, így lehetett az, hogy Hamilton három beállásával legyőzte a két bokszbeálláshoz ragaszkodó Vettelt. A friss lágy gumikon hajtó autók gyorsasága verhetetlennek bizonyult a kínai pályán.

A verseny és a pálya

Az 5,451 km hosszú kínai pályát szintén a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját. Az 56-körös Kínai Nagydíj április 15.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk reggel 9 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc.

2011-ben Lewis Hamilton (McLaren) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:36:58.226 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyen csapattársa, Mark Webber ért célba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!