A Forma-1-et irányító szervezet igyekszik mindent elkövetni, hogy az egyre lanyhuló Forma-1-es érdeklődést fellendítse, s már januártól kezdve érkeztek a hírek az újításokról. Miután amerikai vállalatról van szó, az észak-amerikai versenysorozatok jellemzőit próbálják átültetni a Forma-1-be. Az első hírbomba januárban a rajtrácslányokkal volt kapcsolatos. A 2018-as szezontól a Forma-1-ben és azok betétfutamain ugyanis eltűnnek a rajtrács lányok. Ez a gyakorlat évtizedek óta létezik ebben a versenysorozatban, de az új tulajdonosok elavultnak tartották, ami ráadásul szerintük összeegyeztethetetlen is a márka értékével. Ez a hír nagyon megosztotta az újságírókat, rajongókat egyaránt. S az indulatok akkor sem csitultak, amikor kiderült, hogy a rendező ország autóversenyző palántái veszik át a rajtrácslányok helyét a rajtrácson.

Egy nap múlva ennél egy sokkal nagyobb mérvű változás látott napvilágot. Az idei évtől az összes F1-es futam később rajtol és az edzések is egy órával később kezdődnek. Különböző kutatások kimutatták, hogy nagyobb nézettséget lehet elérni délutánonként, főleg a nyári hónapokban. Emiatt az európai és a brazil futamokon egy órával és tíz perccel később rajtol majd el a mezőny, vagyis 15.10-kor. A többi versenyen általában csak 10 perces lesz a csúsztatás az eddig megszokott rajtidőponthoz képest, kivéve ott, ahol időpontot kellett egyeztetni más sporteseményekkel, mint például a 2018-as labdarúgó-világbajnoksággal. Az egész órához képest 10 perces tolásra azért van szükség, mert bizonyos csatornák egészkor kapcsolódnak be a közvetítésbe, s emiatt eddig a felvezető eseményekről lemaradtak. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj 16.00 óra helyett idén 16.10-kor rajtol, ami magyar idő szerint kora reggeli 6.10-et jelent.

Az idei téli kollektív Forma-1-es tesztelésekre február végén-március elején került sor az újraaszfaltozott katalán pályán, Barcelonában. A Forma-1-es rajongók már nagyon várták a februárt, hiszen a csapatok akkorra időzítették új autóik bemutatását, valamint február utolsó hetében zajlott az első barcelonai tesztelés. Az érdeklődés középpontjában az autók új dizájnja és festése mellett a Halo kinézete volt. Előzetesen tudni lehetett, hogy bár a rajongók tetszését egyáltalán nem nyerte el a Halo, a pilóták – a biztonságuk érdekében – megbarátkoztak vele.
Az időjárás nem volt kegyes a résztvevőkkel az első teszthéten. Nagy hidegben, hóban-esőben kellett megbirkózniuk a kihívásokkal a pilótáknak. S emiatt nagy előrelépés sem történt a Montmeló pályán. A tesztelés alatti köridők nem sok információval szolgálnak, hiszen nem lehet tudni ki mennyi üzemanyaggal ment ki a pályára. A Mercedes, azon belül is Lewis Hamilton futotta a legjobb köridőt a héten és a Ferrari és a Red Bull is biztató jeleket mutatott. A McLaren teljesítménye, bár Fernando Alonso pár megtett kör után kiesett még a teszt elején, szintén bizakodásra okot adó volt. Ami igazán meglepő volt, az a Toro Rosso Honda motorral megtett köreinek száma, ami azt mutatja, hogy a megbízhatósággal nem voltak problémái. Sőt a két teszthét alatt a Mercedes és a Ferrari mögött a harmadik legtöbb kört megtett csapattá lépett elő.

A második teszthéten már kellemesebb időjárási körülmények fogadták a mezőnyt, s mivel az előző héten nem sok előrehaladás történt, ebédszünet nélkül reggeltől estig tolták a csapatok a tesztet. Itt már mérvadóbb adatok születettek. A Ferrari rendkívül bíztató teljesítményt tett le az asztalra. Sebastian Vettel megdöntötte a barcelonai pálya nem hivatalos körrekordját, 1:17,18-es időeredménnyel. Kimi Raikkönen sem volt rest, nagyon jó köridőket futott a finn pilóta.

Mindenki árgus szemekkel figyelte a McLarent és persze a Honda motorral versenyző Toro Rossót. Fernando Alonso vesszőfutása folytatódott a tesztek alatt is. Többször is megállt alatta a technika, a megbízhatósággal még szemmel láthatóan problémák vannak. A második héten kétszer is motort (Renault) kellett cserélni az autóban, de pénteken Alonso nagy meglepetésre a harmadik legjobb időt futotta a pályán. Ez azt jelentette, hogy a McLaren volt a leggyorsabb Renault-motoros autó a tesztelés során, Daniel Ricciardo Red Bullját és Carlos Sainz gyári Renaultját megelőzve.

S mi történt tavaly ilyenkor? Meglepetésgyőzelemmel indult a 2017-es Forma-1-es szezon Ausztráliában. Sebastian Vettel ugyanis egy teljes győzelemmentes évet követően megszerezte a Ferrarinak a hőn áhított első helyezést a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A Mercedesnek a második és harmadik hely jutott Lewis Hamilton és Valtteri Bottas révén. A Ferrari a tavalyi tesztelésen is kitűnően ment, s az ottani reményeket végül Vettel beváltotta Ausztráliában. Az Ausztrál Nagydíj nagyon ütős nyitánya lehet a szezonnak. A Melbourne-i egy nehéz utcai pálya, amelynek pont emiatt nem igazán jó a tapadása. Idő kell a „felgumizásához” és a letisztulásához. Elég egyenetlen is a pálya, s az ilyenkor jellemző változékony idő igencsak megkavarhatja a sorrendet. Nagy nézettség várható ezen a futamon, hiszen egyrészt ez a legelső futam, másrészt pedig teljesen kiszámíthatatlan a végkimenetele.

A verseny és a pálya
Idén a 34. Ausztrál Nagydíjat rendezik meg, amelyből ez lesz a 23. Melbourne-ben. Ausztráliában rendeztek futamot Adelaide-ben is, de 1996-ban az Albert Park lett az ausztrál verseny helyszíne. Ez a futam tradicionálisan a Forma-1-es versenyszezon nyitó versenye. Ezúttal is nyári időjárás várja a Forma-1-es cirkuszt Melbourne-ben.

Az 58-körös Ausztrál Nagydíj március 25.-én helyi idő szerint 16.10 órakor (nálunk reggel 6.10-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,303 km, a teljes versenytáv 307,574 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 24,125 másodperc.
2017-ben Ferrari-siker született. Sebastian Vettel révén. A német pilóta ideje 1:24:11.670 volt. A második és harmadik helyen a két Mercedes pilóta, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ért célba.

Csapatok és pilóták – 2018
Mercedes
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas

Ferrari
Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen

Red Bull
Daniel Ricciardo és Max Verstappen

Force India
Sergio Perez és Esteban Ocon

Williams
Lance Stroll és Szergej Szirotkin

Toro Rosso
Brendon Hartley és Pierre Gasly

Renault
Carlos Sainz és Nico Hülkenberg

Haas
Romain Grosjean és Magnussen

McLaren
Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne

Sauber
Marcus Ericsson és Charles LecLerc

2018-as Forma-1-es versenynaptár
március 25. Ausztrál Nagydíj, Melbourne
április 8. Bahreini Nagydíj, Szahír
április 15. Kínai Nagydíj, Sanghaj
április 29. Azerbajdzsáni (Azeri) Nagydíj, Baku
május 13. Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 27. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 10. Kanadai Nagydíj, Montreal
június 24. Francia Nagydíj, Le Castellet
július 1. Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 8. Brit Nagydíj, Silverstone
július 22. Német Nagydíj, Hockenheim
július 29. Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 26. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 2. Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 16. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr, Marina Bay
szeptember 30. Orosz Nagydíj, Szocsi
október 7. Japán Nagydíj, Szuzuka
október 21. USA Nagydíj, Austin
október 28. Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
november 11. Brazil Nagydíj, Interlagos (Sao Paulo)
november 25. Abu Dzabi Nagydíj, Yas Marina