Mivel a Mercedes F-1-es autók ideálisan működnek a szocsi pályán, nem is várhatók olyan izgalmak, mint az elmúlt időszakban. Az idei évben elkényeztetett minket a Forma-1, váratlan fordulatok, hihetetlen eredmények születtek. Ez az, ami most megszakadhat. Ha mégsem, akkor az már sci-fibe illő lenne. Valtteri Bottas különösen jó emlékekkel rendelkezik az orosz pályáról. 2017-ben első Forma-1-es győzelmét szerezte itt meg, s utána is többször is felállhatott a dobogóra, s tavaly is ő vihette haza a győztes trófeát Oroszországból. Ha ugyanolyan felszabadultsággal versenyez, mint Monzában két héttel ezelőtt, nem kizárt a hétvégi győzelme, kivéve, ha a csapatérdekek mást kívánnak. Ez történt ugyanis 2018-ban is, amikor a finn pilóta kénytelen volt átengedni az első helyet Lewis Hamiltonnak.

Tavaly azonban kárpótolta a sors a 2022-ben már az Alfa Romeónál versenyző 32 éves pilótát. Az első rajtkockából induló Lewis Hamilton ugyanis kétszer öt másodperces büntetést kapott, s miközben az övé lett a bronzérmes hely, Bottas győzött és Max Verstappen ért célba a második helyen a Red Bullal. Bár a Ferrari 2016 óta elkapta a lepattanókat és elhozta a bronzérmes trófeát Oroszországból, a 2020-as nem túl sikeres autóval ez már nem sikerült. Mivel idén is összesen háromszor tudott Ferrari-pilóta dobogóra állni, és a konstruktőrök között is visszacsúszott a negyedik helyre a McLaren mögé, nem várható, hogy most váltják meg a világot a pirosak. Legközelebbi motorfejlesztésüket várhatóan a Török Nagydíjon vetik majd be.

“Az egyetlen, amiről álmodom, az a győzelem. Most nem éppen olyan helyekért küzdünk, amiről álmodtunk, de magabiztosak vagyunk a jövőt illetően. A csapat motivált, és erre lesz szükségünk akkor majd, ha már a világbajnoki címért küzdünk.” – nyilatkozta Charles Leclerc, akinek 2024-ig van szerződése a maranellói istállóval. Sok izgalmat és váratlan fordulatot hozott a monzai nagydíj két héttel ezelőtt. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz a hozadéka az idei második Verstappen-Hamilton ütközésnek. Ez nem csak egyszerűen egy csata a Mercedes és a Red Bull között, hanem a generációk csatája is. A két pilóta között ugyanis 13 év a korkülönbség. Verstappen jelenleg 5 ponttal vezeti az egyéni ponttáblát, de még hosszú a szezon és az öt pontos különbség elenyésző.

Lewis Hamilton az Olasz Nagydíjat megelőző három évben nem esett ki Forma-1-es versenyből, így a nullázás nagy sokk lehetett számára. Max Verstappent találták a versenyfelügyelők a balesetben hibás félnek, így három rajthelyes büntetéssel (és kettő büntetőponttal) kezdi az Orosz Nagydíjat. Mivel Szocsi tengerparti város, így kellemes időjárás várható a hétvégére. 20 fok körüli hőmérsékletet, hol esős, hol napsütéses időt jósolnak a versenyhétvége három napjára. Tavaly itt lehettek először jelen nézők nagyobb létszámban, s a meghirdetett harmincezer jegy akkor gyorsan gazdára is talált. Idén félházzal mehet az Orosz Nagydíj.

A verseny és a pálya
Az Orosz Nagydíj szeptember 26-án, helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (nálunk 14 órakor). Az 5,848 km hosszú Szocsi Autodrómon a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. A teljes versenytáv 309.745 km. A pályarekordot Lewis Hamilton (Mercedes) futotta meg tavaly. Ideje 1 perc 35.761 másodperc volt. A versenypálya részben egy állandóan használt útszakaszból, részben egy utcai pályából áll és elég trükkös lehet. Minden tekintetben jó autóbeállításra van itt szükség, hiszen lassú és gyors kanyarokból, s egy nagyon hosszú egyenesből áll a pálya. Emellett a szezon egyik leghosszabb állórajtja is itt történik. A pálya elég széles, alacsony rázókövekkel, így a kanyarokat is lehet használni verseny közben.

2020-ban Valtteri Bottas nyerte meg az Orosz Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A finn pilóta ideje 1:34:00.364 volt. A második helyezett Max Verstappen (Red Bull) lett, míg Lewis Hamilton (Mercedes) állhatott fel a dobogó harmadik fokára.