Idén sem kezdődik változások nélkül a szezon, melyekből íme néhány a teljesség igénye nélkül. A Pirelli új szerkezetű, nehezebb gumikat fejlesztett ki, ami az autók súlyára és súlyelosztására vonatkozó szabályokat is befolyásolja. A DRS-t a kijelölt területeken kívül idén az egész versenyhétvégén tilos lesz használni, s az első szárnyak hajlékonyságát is csökkentették. Majd minden futamon, így a Hungaroringen is, két DRS zónát jelölnek ki. Komolyabb szabálymódosítást idén nem hajtottak végre, meghagyták azokat 2014-re. Ennek következtében az erőviszonyok várhatóan nem változnak meg. A top csapatok idén is top csapatok lesznek, s a sereghajtók is várhatóan maradnak a mezőny végén.

Idén a legszembetűnőbb változás a sok újonc megjelenése a mezőnyben és egy szomorú változás, a HRT csapat eltűnése. 2013-ban 11 csapat 22 pilótája vág neki a 19 futamos szezonnak. Újoncok: Giedo van der Garde (Caterham), Max Chilton (Marussia), Valtteri Bottas (Williams) és Esteban Gutierrez (Sauber). 2013 nagy visszatérője Adrian Sutil (Force India), míg Pastor Maldonado helye Hugo Chavez venezuelai elnök halálával kérdésessé válik. Chavez ugyanis nagyon kedvelte az autósportokat, így Maldonado mellett a Williams csapatot is támogatta. Kérdéses, hogy utódja is ugyanígy fog-e erről vélekedni. 2012-hez hasonlóan a nagyobb csapatok megtartották pilótáikat, a változások inkább a kisebb csapatoknál történtek. Többen hangot is adtak nemtetszésüknek, hogy a sok, többségében fizető pilóta veszélyes lehet a futamok alatt. A már kezdőnek nem számító Romain Grosjean tavalyi példája ennek ellentmondhat.

Idén is rendkívül megterhelő lesz a csapatok számára a hosszú versenyszezon. New Jersey kiesésével így is 19 nagydíjat rendeznek 2013-ban. A Magyar Nagydíj utáni szokásos egy hónapos nyári pihenőt idén is sikerült beleszorítani ebbe a sűrű menetrendbe. 2013-ban nem kell új helyszínnel ismerkedniük a csapatoknak, mindenhol járt már a cirkusz.

Csapatok és pilóták – 2013

Red Bull Sebastian Vettel Mark Webber Ferrari Fernando Alonso Felipe Massa McLaren Jenson Button Sergio Perez Lotus Kimi Raikkönen Romain Grosjean Mercedes Nico Rosberg Lewis Hamilton Sauber Nico Hülkenberg Esteban Gutierrez Force India Paul di Resta Adrian Sutil Williams Pastor Maldonado Valtteri Bottas Torro Rosso Daniel Ricciardo Jean-Eric Vergne Caterham Charles Pic Giedo van der Garde Marussia Jules Bianchi Max Chilton

A kollektív téli teszteket idén is a meleg éghajlatú spanyolországi (jerezi és barcelonai) pályákon tartották a 2013-as Forma-1-es szezonra való felkészülésre. Ember legyen a talpán, aki ezek alapján meg tudja jósolni, hogy mely csapatok lesznek erősek. Valószínűleg az élvonalbeli csapatok hozzák majd a jó eredményeket, de hogy mindjárt a szezon elején ki hogy muzsikál, nehéz megjósolni, különösen a tesztek alapján. A Mercedes lehet talán idén a kakukktojás, hiszen rengeteg pénzt, energiát öltek a csapatba és most már kiválóbbnál kiválóbb tervezők dolgoznak nekik. Előbb-utóbb jönnie kell a sikereknek.

Az Ausztrál Nagydíj nagyon ütős kezdése lehet az idei szezonnak. A Melbourne-i egy nehéz utcai pálya, amelynek pont emiatt még nem elég jó a tapadása. Idő kell a „felgumizásához” és a letisztulásához. Elég egyenetlen is a pálya, s az ilyenkor jellemző változékony idő igencsak megkavarhatja a sorrendet.

A verseny és a pálya

Március közepén rendezik a 29. Ausztrál Nagydíjat, amelyből ez lesz a 18. Melbourne-ben. Az első 11 futamot Adelaide-ben rendezték meg 1985-1995 között. 1996-ban azonban az Albert Parkba került át a futam. Ez a futam a 2006-os és a 2010-es évet kivéve eddig mindig a szezonnyitó verseny volt. Ezúttal is nyári időjárás várja a Forma-1-es cirkuszt.

Az 58-körös Ausztrál Nagydíj március 18.-án helyi idő szerint 17 órakor veszi kezdetét (nálunk reggel 7-kor). A pálya hossza: 5,303 km, a teljes versenytáv 307,574 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 24,125 másodperc.

2012-ben Sebastian Vettel nyert, tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1:29:30.259 volt. A második helyezett Lewis Hamilton (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen a Renault-val versenyző Vitalij Petrov ért célba.

2013-as Forma-1-es versenynaptár

március 17. Ausztrál Nagydíj, Melbourne március 24. Malajziai Nagydíj, Szepang április 14. Kínai Nagydíj, Sanghaj április 21. Bahreini Nagydíj, Szahír május 12. Spanyol Nagydíj, Barcelona május 26. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo június 9. Kanadai Nagydíj, Montreal június 30. Brit Nagydíj, Silverstone július 7. Német Nagydíj, Nürburgring július 28. Magyar Nagydíj, Hungaroring augusztus 25. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps szeptember 8. Olasz Nagydíj, Monza szeptember 22. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr október 6. Koreai Nagydíj, Jeongam október 13. Japán Nagydíj, Szuzuka október 27. Indiai Nagydíj, Új-Delhi november 3. Abu-Dhabi Nagydíj, Yas Marina november 17. USA Nagydíj, Austin november 24. Brazil Nagydíj, Interlagos (Sao Paulo)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!