2020-ban az Osztrák Nagydíjjal vette ismét kezdetét nyáron a Forma-1-es Világbajnokság, majd rá egy héttel a Stájer Nagydíjjal folytatódott. Idén annyi a különbség, hogy ezúttal a Stájer Nagydíj lesz az első, amely a nevét azután kapta, hogy a pálya Ausztria Stájerország nevű tartományában fekszik. Az Osztrák Nagydíjjal pedig zárul a Forma-1-es csapatok háromhetes megpróbáltatása. A helyszín továbbra is idillinek mondható a koronavírus járvány helyzetben. A pálya a hegyek között fekszik, messze Bécstől. Mivel ez egy izgalmas pálya, így adott, hogy két futamot is elbír, és mivel itt két hetet tartózkodnak viszonylagos elszigeteltségben a csapatok, kicsi az esélye a fertőzöttségnek, még akkor is, ha ismét ülhetnek nézők a lelátókon.

Akinek nagyon jól jön a következő két futam, az a Red Bull, amely saját pályán erősítheti tovább pozícióját az egyéni és a konstruktőri ponttáblán. Ha a sikeres versenyzését folytatni tudja, komoly előnnyel hagyhatja majd el Ausztriát és veheti az irányt Anglia felé. Ehhez azért lesz egy-két szava a Mercedesnek.

Bár 2018-ban és 2019-ben Max Verstappen nyerte meg az Osztrák Nagydíjat, tavaly, mindkét, a Red Bull Ringen rendezett, futamon Mercedes-pilóta állhatott a dobogó tetejére. Először Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton győzedelmeskedett. Mindketten vakon aláírnák, ha ugyanazt az eredményt érnék el a következő két futamon. Mindkettejük számára nagyon fontos lenne ismét egy győzelem. Lewis Hamilton bizonyára folytatni szeretné győzelmi sorozatát, s az év végén behúzni a nyolcadik, rekord világbajnoki címét is.

Valtteri Bottas számára legalább ilyen égető, hogy bizonyítsa, helye van a csapatnál, ahová már többen George Russellt vizionálják. Bottasnak idén nem igazán megy a versenyzés, a Francia Nagydíjat követően ötödik az egyéni ponttáblán. Nico Rosberg szerint a finn ideális csapattárs Hamilton számára még akkor is, ha a rajongók más pilótát látnának szívesen a második Mercedesben. “Olyan valakit szeretnének, aki nyomás alá tudja helyezni Lewist, aki a jövőt képviseli, és aki egyszer majd átveheti Hamiltontól az elsőszámú pilóta helyét.”

Ami pedig az elkövetkező két hétvége helyszínét illeti, nagyon kedvelt helyre érkezik meg a világbajnokság, hiszen Spielbergbe egy ultramodern pályát álmodott meg annak idején a Red Bull tulajdonosa. 1970-ben rendeztek először ezen a betoncsíkon Forma-1-es futamot. Több mint egy évtizednyi kihagyást követően tért vissza 2014-ben a Forma-1 Ausztriába a pálya, és egyben a Red Bull tulajdonosa nyomására. Azóta is nagy sikernek örvend ez a futam az Alpok domborulatai között.

Az Osztrák Nagydíj versenynaptárba való visszatérése óta csak Mercedes-pilóta és Max Verstappen állhatott fel itt a dobogó legfelső fokára. S ez várhatóan idén sem lesz másként, bár ezúttal várhatóan a szokásosnál is nagyobb harc folyik majd a Mercedes és Red Bull között az elsőségért. Az osztrák pálya igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, s ahol nagy az üzemanyag felhasználás. Ami az időjárást illeti, a hegyek közelsége miatt szinte bármi elképzelhető, eső, szél, de rekkenő hőség is. Jelenleg 20-23 fokot jeleznek előre és most még nem várható eső az előttünk álló két hétvégére.

A pálya és a verseny
Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken, s erre jól kell a csapatoknak reagálnia. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át.
A Stájer Nagydíj június 27-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,318 km, a teljes versenytáv 306,452 km. A körrekordot Carlos Sainz (McLaren) tartja 2020-ból 1:05.619-es időeredménnyel. 2020-ban az első Stájer Nagydíjat Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg. A brit pilóta ideje 1:22:50.683 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes pilóta Max Verstappen (Red Bull) lett.