Nem kis részben a márka versenysport-sikerei miatt élesztette fel a Renault az Alpine-t, ami 1973-ban megnyerte a Rali-világbajnokságot, 1978-ban a 24 órás Le Mans-i versenyt, és 2016-ban az LMP2-es kategóriát a FIA WEC világbajnokságán. Most szélesebb közönség számára teszik elérhetővé ezt az Alpine A110 Cup versenyautóval, amely számára életre hívják az Alpine Europa Cup-ot. Jövőre öt versenyhétvégét szerveznek, ezeken alig több, mint 20 darab autó áll majd rajthoz.

Az a Signatech nevű cég végezte a fejlesztést és építi majd meg az ügyfélautókat, amely az Fia WEC bajnokságban induló A470-es versenyautókat is megalkotta. Az utcai autót fejlesztő mérnökök is besegítettek a munkába, amelynek legfőbb célja az élvezetes vezethetőség megteremtése volt. Ennek érdekében versenyautóhoz képest sok az elektronika a fedélzeten – amatőr pilótákra is számítanak. Az Alpine A110 Cup 1050 kg tömegű karosszériáját 270 LE/320 Nm teljesítményű 1,8 literes turbómotor mozgatja (a légszűrő és a kipufogó módosult), és pontosan 100 000 euró az ára.

40 mm-rel csökkentik a hasmagasságot, állítható Öhlins rugóstagokat használnak, bukókeret merevíti a felépítményt. Utóbbi rögzítéséhez az alumínium karosszéria gyártása során acéllemezeket ragasztanak-csavaroznak a csatlakozási pontokhoz a gyártás során. A fékrendszer az utcai autóhoz hasonlóan a Brembo-tól származik, elöl 355, hátul 300 mm-es tárcsák vannak, az ABS és a menetstabilizáló kikapcsolható. A hatfokozatú szekvenciális váltó a Signatech és a 3MO közös munkája, részben önzáró differenciálmű van benne.

A pilóta Sabelt kagylóülésben foglal helyet, amelyet a HANS nyakvédő használatára is felkészítettek, a digitális műszeregységet is tartalmazó XAP kormánykerék megegyezik azzal, amit az A470-esben is használnak. Állítható kormány és pedálok könnyítik a vezető dolgát, no és megtartják a légkondicionálót is. Megvan a lehetőség második ülés beépítésére is arra az esetre, ha élményautózást szeretnének végezni az A110 Cup-pal. Az Alpine 7500 km-es tesztprogramot végez majd Nicolas Lapierre és Nelson Panciatici WEC-pilóták és amatőr versenyzők részvételével több európai versenypályán, az Alpine Europa Cup első versenye a Circuit Paul Ricard pályán lesz június elsején-másodikán.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!