A Ferrari gyár 1992-ben hívta életre a saját szervezésű Challenge versenysorozatot, amely mára három földrészen is megrendezésre kerül. Jövőre új autóra váltanak, a 488 GTB alapján elkészített 288 Challenge versenyautó. Egyelőre csak egy adat ismert a tempóról: a gyári Fiorano pályán elért 1:15,5 másodperces köridő egy másodperces javulás a 458 Challenge EVO-hoz képest.
ferrari4
Újraprogramozták az erőforrást, mivel annak nem kell környezetvédelmi normáknak megfelelnie, a teljesítménye 670 lóerő, és módosították a motorvezérlésnek azt az elemét is, amely a váltókapcsoláskor visszaveszi a nyomatékot. Az F1 DCT váltó rövidebb végáttételt kapott, a verseny-programozásnak köszönhetően 6 másodperc alatt képes felgyorsulni az autó álló helyzetből a IV. fokozat leszabályozásig – sebességértéket nem közöltek.
ferrari1
Első Ferrari versenyautóként a 488 Challenge kapja meg a Slip Slip Control elnevezésű programot, amelynél a menetstabilizáló, a vezérelt zárású differenciálmű is azon dolgozik, hogy maximális tapadással (csúszáshatáron) forduljon el az autó. Ennek is köszönhető, hogy három forgókapcsoló is van a kormányon, a fékerőt, a menetstabilizálót és a differenciálmű-vezérlést lehet innen állítani, azaz verseny közben változó tapadású körülmények között a vezető mindig módosítani tudja a beállítást – a Monza pályán található referencia-kanyarban 11,6 százalékos javulást mértek.

A módosított aerodinamikai csomag része az orrban hátradöntve beépített hűtő, amely fölött könnyebben áramlik a levegő – a kerekek elől vezetik rá a friss levegőt a hőcserélőre. Az új első lökhárító egyébként 7 százalékkal nagyobb leszorító-erőt termel a 458 Challenge EVO hasonló alkatrészéhez képest. A 2017-es évadban már mindhárom földrészen a 488 Challenge versenyautók indulnak a Ferrari Challenge bajnokságokban.

ferrari3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!