Ezt nem minden pilóta gondolja így, hiszen a Williams kolumbiai versenyzője, Juan-Pablo Montoya úgy vélekedik, hogy az átalakítások ellenére lassú maradt a pálya, majdnem olyan lassú, mint egy gokartpálya.

Juan-pablo Montoya Juan-pablo Montoya

“Mindig boldogan mentem Budapestre, szeretem a várost. A Hungaroring azonban nem tartozik a kedvenceim közé, annak ellenére, hogy tavaly előtt sokat változtattak a pályán. A rajtpozíció és a stratégia fontos szerepet játszik majd, mivel az előzés nehéz. A versenyvonalon kívül a pálya koszos és poros, és így kicsi az ottani tapadás. Az elmúlt néhány évben mindig a pályának azon a részén rajtoltam el, így remélem idén máshogy alakul.”

Antonio Pizzonia Antonio Pizzonia

A Magyar Nagydíjon Montoya társa ismét a Ralf Schumachert helyettesítő Antonio Pizzonia lesz, mivel a csapat vezetősége a tesztpilóta Marc Gené versenyzői teljesítményével nem volt megelégedve. Montoya és Pizzonia autója látványos változáson esik át a Magyar Nagydíjra, így

egy “tradicionálisabb” orrkúppal és első szárnnyal jelenik meg az autó. Ezek az újítások azon aerodinamikai változtatások eredményeként születtek, amelyeket a csapat szélcsatornájában a csapat főtámogatója, a HP számítástechnikai eszközeinek segítségével értek el.

A Renault különösképpen készül a Magyar Nagydíjra azután, hogy tavaly Fernando Alonso először megszerezte a rajtelsőséget, majd ezután minden idők legfiatalabb pilótájaként (22 évesen és 26 naposan) megnyerte a futamot, s ezzel Formula-1-es pályafutása első nagydíj-győzelmét zsebelhette be.

Fernando Alonso Fernando Alonso

“A hétvégi egy különleges verseny lesz a számomra. Ez mindig is egyike volt a kedvenc pályáimnak, és a tavalyi emlékekkel nagyszerű lesz visszatérni. Magabiztos vagyok: 2003-ban gyorsak voltunk Magyarországon, s sebesek voltunk a maximális tapadású Monacóban is idén. Így remélhetőleg szépen alakul a verseny számunkra, s talán még győzhetünk is.”

A két nagydíj közötti legnagyobb vihar a BAR háza táján söpört. A Williams-BMW ugyanis augusztus elején bejelentette, hogy Mark Webber társának leszerződtette az eddig BAR-Honda színekben versenyző Jenson Buttont. Button 2000-ben pont Frank Williams csapatánál kezdte meg Forma-1-es pályafutását, s most négy év után visszatér a kék-fehérekhez.

Jenson Button Jenson Button

Igen ám, de a bejelentés nagyon megdöbbentette a BAR csapatfőnökét, Dave Richardst, aki kijelentette, hogy Button 2005-ig szerződésben áll a csapattal, miután az elmúlt hónapban éltek azzal a szerződéses opcióval, mely szerint további egy évre leszerződtethetik a brit pilótát. Richards elmondása szerint minden erejével azon lesz, hogy megakadályozza, hogy Button visszatérjen a Williamshez. Ennek kapcsán felröppent az a hír, mely szerint lehetséges, hogy Richards Jenson Button helyett Anthony Davidsont indítja a Hungaroringen.

Szisz Ferenc Szisz Ferenc

A magyar autóversenyzés számára legfontosabb hír mégis az, hogy Baumgartner Zsoltot ezúttal hazai pályán láthatjuk versenyezni. Ami újdonság a tavalyi évhez képest, hogy Zsolt ezúttal nem beugró pilóta a Jordannél, hanem főállású pilóta a Minardinál. A versenysorozat 1950-es indulása óta nem versenyzett magyar pilóta a Formula-1-ben, bár érdekesség, hogy 1906-ban Le Mans-ban Grand Prix néven legelőször megrendezett versenyt a magyar származású Szisz Ferenc nyerte.

A pálya és a verseny

A kanyarok stílusa teszi érdekessé a Hungaroringen való versenyzést, amelyek azonban elég lassúak. Nagy a tapadása a pályának a versenyvonalon, de azon kívül, ahol elég poros, a tapadás kicsi. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni.
A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem fontos a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban.
A 70-körös Magyar Nagydíj augusztus 15-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,663 km. A pályarekordot

Juan-Pablo Montoya tartja, ideje 1 perc 22,095 másodperc. 2003-ban Renault-siker született, hiszen Fernando Alonso nyerte meg a futamot. A spanyol pilóta ideje 1’39″01.460 volt. A második helyezett a mclarenes Kimi Räikkönen lett, míg a harmadik helyen a Williams-BMW-vel versenyző Juan-Pablo Montoya ért célba.