Eger lakosai eddig is imádták az autósportokat, városuk több, mint tíz éve ad otthont a rallynak. Így talán nem csoda, hogy Habis László polgármester úr volt az első Eger Drift fővédnöke. A driftért rajongókat és a profi drift pilótákat pedig óriási örömmel tölthette el a tudat, hogy most az autósport egy újabb formáját is megismertethették a helyiekkel Magyarországnak ebben a szegletében. dr. Csizmadia István plébános úr szombat esti áldása a versenyzőkkel volt egész vasárnap: gyönyörű időben, balesettől mentesen fűzhették körbe az Egri Bazilika árnyékában meghúzódó virágszigeteket, és színezhették feketére az aszfaltot. Fiatalok és idősek árnyékba húzódva várták izgatottan a legjobb tizenhat pilóta csatáját.

Az első összecsapásban Szántó Nikolett és Pelikán Gergő vett részt. Szántó Niki pontosan vezetve, nagyobb szögeket vállalva gyűrte maga alá ellenfelét, a másik sárga BMW-vel rajthoz álló Pelikán Gergőt. Az egyetlen magyar profi drifter nő harcát a bajnokságot biztosan vezető Grózinger Zsolt és a gyönyörű E30-cal induló Szili Krisztián csatája követte. Bár a harc nagyon szoros volt és az első körben Krisz még hibázásra is kényszerítette az idei bajnokot, ez mégis kevés volt ahhoz, hogy a füstokádó “Hell-gépet” megállítsa. A harmadik csatát az újdonsült apuka, Temesvári Péter és a másik ördögi szekérrel induló, Varga Tamás “Puci” vívta. A két éles körben mindketten hibáztak, így a visszahívás döntötte el sorsukat. Peti hibája folytán a továbbjutó Puci lett. Peti természetesen így sem volt szomorú, hiszen otthon várta párja és gyönyörű kisfia. A negyedik csatában az egész hétvégén bátran és agresszíven küzdő Tóth “Alapos” Géza és Porkoláb Péter vett részt. Bár az első csata egálszagúra sikeredett, a második után mégis a terepmintás BMW-vel versenyző Porkoláb Peti jutott tovább. Ennek oka pedig épp Géza bátorság szülte “túlvállalása” volt, mely hibázásra kényszerítette…

A hétvége egyik leglátványosabb csatáját hozta Nagy Gergely “Indián” és Zentai Attila harca. Mindketten egy-két centiméterre mentek csak el a padkáktól, nem kímélték az autókat, épp csak hogy nem értek össze egy-egy sziget mellett elhaladva. A bírók nem is tudtak könnyen dönteni, így újrahívás következett. Az első harcnál Attila kiesett a driftből, majd a másodikban már el sem indult technikai gond miatt, így a továbbjutó ebből a csatából Indián lett. A következő tsuiso egyik tagja Zentai Sándor volt, ellenfele pedig az őrületes hanggal megáldott BMW volánja mögött ülő Smidéliusz Bálint. Sanyi az első csatában követőként haladva majdnem nekiment Bálint autójának, így a mentés miatt hibázott és így elvesztette a továbbjutás lehetőségét is. A legjobb tizenhat utolsó két csatája pedig már le sem zajlott, ugyanis Dely Domonkos autójának meghibásodása nem csak az ő további csatáit lehetetlenítette el, hanem az autóját kölcsönvevő Sándor Ádámét is. Így a legjobb nyolc közé tsuiso nélkül bekerült Szabó Szilárd és Zalabai Zsolt. A legjobb nyolc első három összecsapásában mindhárom győztes csak minimális pontkülönbséggel jutott tovább. Varga Tamás “Puci” Szabó Szilárdot, Porkoláb Péter Zalabai Zsoltot, míg Szántó Nikolett Smidéliusz Bálintot győzte le egy hajszálnyi különbséggel… Ennél egyértelműbb volt a Top8 utolsó csatájának kimenetele, ugyanis az egész idény alatt precízen versenyző Grózinger Zsolti óriásit hibázva kiegyenesedett és így az egész nap őrült tempóban versenyző Nagy Gergely “Indián” került be a legjobb négy közé.

A Top4 első csatáját Varga Tamás “Puci” és Porkoláb Péter vívta. Peti sajnos már az első körben eldöntötte sorsát, ugyanis az első kanyarban beforgott és ezzel tálcán kínálta a továbbjutást ellenfelének. A másik párost Szántó Nikolett és Nagy Gergely “Indián” alkotta. Indián annyira keményen harcolt, hogy első körében a padkát találta meg, míg a második összecsapás során az egész pályán magával hurcolta az első kereke alá beszorult bóját. Bár visszahívást követően is igen kemény volt a harc, a jobb most Szántó Niki volt. Miután megpatkolták Indián lovát (- idézet az egri nézőktől) következhetett a Porkoláb Péter elleni csata a harmadik helyért. Bár a versenypatkók jól muzsikáltak, Indián hibája miatt a bronz serleg Péterhez került. A legjobbnak járó kupáért is kemény harc folyt. Puci nem adta könnyen az első helyet, nem zavarta az sem, hogy autója orrával több méteren keresztül tolta maga előtt az egyik bóját. Niki hol lassú, hol gyors tempóban terelgetve autóját legyőzte az ördögi szekér mögött ülő Varga Tamást. Így az Eger Drift dobogójára ők állhattak fel:

1. Szántó Nikolett
2. Varga Tamás “Puci”
3. Porkoláb Péter

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!