Az Iveco két futam névadó szponzoraként, valamint a Yamaha Factory Racing Team és a Pramac Racing Team támogatójaként vesz részt a 60 éves hagyományokkal rendelkező megmérettetésben. A motorsport legnevesebb nemzetközi bajnokságának idei szezonja április 8-án kezdődött a katari Dohában, ahol egy izgalmas éjszakai versenyen álltak rajthoz a versenyzők. A MotoGP idei szezonja során 14 országban összesen 18 nagydíjat rendeznek. A televíziós közvetítéseket a világ 207 országában, futamonként átlagosan 30 millióan kísérik figyelemmel. A Dorna Sports vállalattal kötött megállapodásnak köszönhetően az Iveco márkajel ismét számos pályán jól látható helyeken szerepel majd.

Az Iveco ezenkívül névadó szponzorként támogatja a június 30-án Hollandiában, illetve szeptember 30-án Spanyolországban megrendezendő Iveco TT Assen 2012” és „Iveco Grand Prix de Aragon” futamokat. A vállalat idén is nélkülözhetetlen támogatást nyújt a bajnokság szervezőinek, hiszen valamennyi helyszínen 13 Stralis nyergesvontatót és 4 új Daily könnyűkategóriás modellt biztosít a berendezések, anyagok, felszerelések, irodák és mobil műhelyek szállítására. Továbbra is folytatódik a partneri kapcsolat az Iveco és a Team Yamaha Factory Racing között. Az istállót a 2011-es bajnokság második helyezettje, Jorge Lorenzo, illetve Ben Spies, a MotoGP feltörekvő új csillaga képviseli. Az Iveco a csapat hivatalos szponzoraként, a korábbi szezonokhoz hasonlóan idén is 7 Stralis kamionnal és 2 Daily furgonnal segíti futamról futamra a Yamaha motorok, felszerelések, műhelyek és mobil irodák szállítását, illetve a személyzet utazását.

Az Iveco emellett szintén folytatja együttműködését Héctor Barbera istállójával, a Pramac Racing Team-mel is, így a vállalat 3 ECOStralis nyergesvontatóval támogatja a csapatot. A Team Pramac az Ivecóval és a fenntarthatóbb közlekedés elvével összhangban egyre nagyobb figyelmet fordít a környezet védelmére. Ezen elkötelezettség jegyében a csapatnak és a kiszolgáló személyzetnek a versenyeken otthont adó mobil épület különlegesen könnyű, hogy a szállítása kisebb üzemanyag-fogyasztást igényeljen. A belső berendezések teljes mértékben újrahasznosított anyagokból készülnek, és a mobil irodákhoz hasonlóan az áramellátást szélturbina biztosítja. A csapat tagjai pedig a paddock területén elektromos meghajtású motorokkal közlekednek majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!