Az idei évad lesz már a 23., amikor a Mercedes-AMG adja a felvezetőautót a Formula-1 világbajnokság mezőnyének, az eddig használt AMG GT S helyett az idei évben már egy AMG GT R kupé látja el ezt a fontos szerepet, a pilóta továbbra is Bernd Mayländer lesz, az ő munkáját pedig a rádiót és két táblaszámítógépet kezelő Richard Darker segíti majd.

A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye immár 585 lóerő, ezen felül még aktív aerodinamikai elemek gyorsítják az autót, és természetesen négykerékkormányzás is van a fedélzeten, illetve a lényegében bukókeretet jelentő Track Csomag és karbon-kerámia fékek is segítik a munkát. A 100 km/h-s sprintet 3,6 másodperc alatt tudja le az új felvezetőautó, a csúcssebessége 318 km/h. A fényhidat karbon tartókra szerelik, ezeknek a formáját szélcsatornában csiszolták tökéletesre.

A „navigátor” előtt két táblaszámítógép is lesz majd, a bal oldalin a nemzetközi TV-közvetítés képét látja majd Richard Darker, a jobb oldalin a köridőket, vagy az autók pályán lévő pozícióját figyelheti – utóbbi fontos, amikor futam közben kell megtalálni az élen haladó versenyzőt. A kommunikációt nagy teljesítményű vezetéknélküli internetes egység biztosítja. Az orvosi autó az idén egy Mercedes-AMG C 63 S kombi lesz, a volája mögött Alan van der Merwe egykori autóversenyző ül, az anyósülésen az FIA F1 helyettes orvosi vezetője, Dr. Ian Roberts ül majd, a hátsó ülésen pedig egy- vagy két, a közeli kórházakból delegált orvos foglal majd helyet.

FIA F1 felvezetőautók a Mercedes-AMG-től
C 36 AMG (1996/97)
CLK 55 AMG (1997/98)
CL 55 AMG (1999/2000)
SL 55 AMG (2001/02)
SLK 55 AMG (2003)
SLK 55 AMG (2004/05)
CLK 63 AMG (2006/07)
SL 63 AMG (2008/09)
SLS AMG (2010 to 2014)
AMG GT S (2015-2017)
AMG GT R (from 2018)