Mindent megtettek a Silverstone-i pálya tulajdonosai azért, hogy a Forma-1 ne menjen át Doningtonba. A tulajdonosok egy új résszel bővítették ki a pályát, amelyen először 1950-ben rendeztek versenyt, és a tervezett átalakítások hatására megállapodást kötöttek arra, hogy a következő 17 évben itt rendezzék meg az ország nagydíját. Az átépítések még közel sem fejeződtek be, hiszen a bokszutcát jövő májusra építik át és további fejlesztések és építkezések fejeződnek be 2011 végére.

 

A 2008-as esős futamot Lewis Hamilton nyerte, de tavaly a mclarenek labdába sem rúgtak. 2009-ben Rubens Barrichello tudott még a Red Bullokon kívül fellépni a dobogóra (a Brawn GP színeiben), éppúgy, mint az azelőtti évben a sokkal rosszabb formában futó Hondával.

„A Brit Nagydíjat a szezon felénél rendezik meg és a csapatunk már nagyon éhes a sikerre. Mivel a 2009-es év nagy részében nem álltunk harcban a világbajnoki címért, elmondhatom, hogy mindenki nagyon izgatott, különösen az ilyen hétvégeken, ahol hazai közönség, barátok és családtagok előtt versenyzünk. Az átépített Silverstone-i pályán még nem versenyeztünk, de amit a pályarajzból és videofelvételekből láttam nagyon tetszett. Gyorsnak tűnik a pálya – az új kanyarok is, melyek közepesen gyorsak és nagyon gyorsak, s ez az, amire itt szükség van.” – nyilatkozta az egyéni ponttábla élén álló Lewis Hamilton.

A McLaren minden erőfeszítést megtesz a hazai siker érdekében. Új fejlesztéseket visz magával Silverstone-ba, így azt a módosított diffúzort is, amelyet néhány versenytárs már használ. A Red Bull már a szezon elejétől használja ezt a speciális diffúzort és sokan ennek is tudják be idei sikereit, bár sokan beépítették már autóikba, ennek hatása mégsem látszik. Nem elég ugyanis az új fejlesztéseket csatasorba állítani, meg kell találni az autó megfelelő egyensúlyát is.

 

A tradicionális vetélytárs, a Ferrari optimista a hétvége előtt. Fernando Alonso hiszi, hogy még mindig harcban áll a világbajnoki címért folyó küzdelemben, még akkor is, ha a Valenciában bevezetett fejlesztések (így az új diffúzor) még nem hozták meg az eredményüket. Alonso hazai nagydíján szeretett volna szebben szerepelni, de csak a csalódást keltő nyolcadik (a büntetések előtt kilencedik) helyet szerezte meg. Silverstone-ban, ezen a gyors pályán, azonban a spanyol pilóta szerint sokkal jobban előjön az F10-es igazi erőssége, a gyorsasága.

A pálya és a verseny

A Silverstone-i pályát átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Ez a rész majd 0.8 km-el hosszabbította meg a pályát, így ez lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. Az átlagsebesség várhatóan nem változik meg, s miközben gyors pálya marad, kevésbé fog az erős motorral rendelkező autóknak kedvezni. A motorerősségnek azért fontos szerepe marad a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban.

A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra, emiatt nagyon elővigyázatosan választanak majd az istállók gumikat. Miután nehéz a pályán előzni, az istállók stratégáin sok múlik, ugyanis most mindennél fontosabb szerephez jut a versenystratégia, amellyel versenyt lehet nyerni és veszíteni.

 

Az 52-körös Brit Nagydíj július 11.-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,901 km, a teljes versenytáv 306,747 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 18,739 másodperc.

2009-ben Sebastian Vettel szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1’22”49.328 volt. A második helyezett Vettel csapattársa, Mark Webber lett, miközben a bronzérmes helyen Rubens Barrichello (Brawn GP) ért célba.

Szöveg és kép: Amber PR