Átépített pályán a Forma-1

2010. július 7. (szerda)
Az idei évben várhatóan teljesen meg fognak telni a lelátók a hétvégi Brit Nagydíj helyszínén a Silverstone-i Forma-1-es pályán, hiszen a hazaiak két üdvöskéje, a McLaren britjei, Lewis Hamilton és Jenson Button foglalják el az egyéni ponttábla élét. Ráadásul az eddig szegényesnek tartott pályát is átépítették, ami még több látogatott vonz majd a második világháborús reptérből kialakított versenypályán tartott futamra. A ködös Albion lakóinak azonban csak a remény marad egy mclarenes győzelemre, hiszen a tavalyi kettős Brit Nagydíj-győzelmét és a legutóbbi valenciai aranyérmes helyét követően a hétvégi futam favoritja egyértelműen a Red Bull és pilótái lesznek.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A cikk a hirdetés után folytatódik

Mindent megtettek a Silverstone-i pálya tulajdonosai azért, hogy a Forma-1 ne menjen át Doningtonba. A tulajdonosok egy új résszel bővítették ki a pályát, amelyen először 1950-ben rendeztek versenyt, és a tervezett átalakítások hatására megállapodást kötöttek arra, hogy a következő 17 évben itt rendezzék meg az ország nagydíját. Az átépítések még közel sem fejeződtek be, hiszen a bokszutcát jövő májusra építik át és további fejlesztések és építkezések fejeződnek be 2011 végére.

 

 

A 2008-as esős futamot Lewis Hamilton nyerte, de tavaly a mclarenek labdába sem rúgtak. 2009-ben Rubens Barrichello tudott még a Red Bullokon kívül fellépni a dobogóra (a Brawn GP színeiben), éppúgy, mint az azelőtti évben a sokkal rosszabb formában futó Hondával.

„A Brit Nagydíjat a szezon felénél rendezik meg és a csapatunk már nagyon éhes a sikerre. Mivel a 2009-es év nagy részében nem álltunk harcban a világbajnoki címért, elmondhatom, hogy mindenki nagyon izgatott, különösen az ilyen hétvégeken, ahol hazai közönség, barátok és családtagok előtt versenyzünk. Az átépített Silverstone-i pályán még nem versenyeztünk, de amit a pályarajzból és videofelvételekből láttam nagyon tetszett. Gyorsnak tűnik a pálya – az új kanyarok is, melyek közepesen gyorsak és nagyon gyorsak, s ez az, amire itt szükség van.” – nyilatkozta az egyéni ponttábla élén álló Lewis Hamilton.

A McLaren minden erőfeszítést megtesz a hazai siker érdekében. Új fejlesztéseket visz magával Silverstone-ba, így azt a módosított diffúzort is, amelyet néhány versenytárs már használ. A Red Bull már a szezon elejétől használja ezt a speciális diffúzort és sokan ennek is tudják be idei sikereit, bár sokan beépítették már autóikba, ennek hatása mégsem látszik. Nem elég ugyanis az új fejlesztéseket csatasorba állítani, meg kell találni az autó megfelelő egyensúlyát is.

 

 

A tradicionális vetélytárs, a Ferrari optimista a hétvége előtt. Fernando Alonso hiszi, hogy még mindig harcban áll a világbajnoki címért folyó küzdelemben, még akkor is, ha a Valenciában bevezetett fejlesztések (így az új diffúzor) még nem hozták meg az eredményüket. Alonso hazai nagydíján szeretett volna szebben szerepelni, de csak a csalódást keltő nyolcadik (a büntetések előtt kilencedik) helyet szerezte meg. Silverstone-ban, ezen a gyors pályán, azonban a spanyol pilóta szerint sokkal jobban előjön az F10-es igazi erőssége, a gyorsasága.

A pálya és a verseny

A Silverstone-i pályát átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Ez a rész majd 0.8 km-el hosszabbította meg a pályát, így ez lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. Az átlagsebesség várhatóan nem változik meg, s miközben gyors pálya marad, kevésbé fog az erős motorral rendelkező autóknak kedvezni. A motorerősségnek azért fontos szerepe marad a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban.

A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra, emiatt nagyon elővigyázatosan választanak majd az istállók gumikat. Miután nehéz a pályán előzni, az istállók stratégáin sok múlik, ugyanis most mindennél fontosabb szerephez jut a versenystratégia, amellyel versenyt lehet nyerni és veszíteni.

 

 

Az 52-körös Brit Nagydíj július 11.-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,901 km, a teljes versenytáv 306,747 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 18,739 másodperc.

2009-ben Sebastian Vettel szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1’22”49.328 volt. A második helyezett Vettel csapattársa, Mark Webber lett, miközben a bronzérmes helyen Rubens Barrichello (Brawn GP) ért célba.

Szöveg és kép: Amber PR

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Átépített pályán a Forma-1

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?