“Még túl korán van ahhoz, hogy felfogjam mi történik velem. A következő napokban értem majd ezt meg. Gondoltam fel tudjuk venni a harcot a McLarenekkel, de az első bokszbeállások után világos lett számomra, hogy nem tudjuk velük tartani a tempót, így arra koncentráltam, hogy Michael Schumachert magam mögött tudjam és vigyázzak az abroncsokra. A mérnökök aggódtak, hogy talán esni fog, így az utolsó körökben nagyon óvatosan haladtam és óvtam a gumijaimat. S biztos voltam abban, hogy furcsa hangok jönnek az autó orrából, így csak mikor már átléptem a célvonalat, akkor fogtam fel, hogy világbajnok lettem!… Most az utolsó két futamot egy kicsit jobban élvezem majd. Az elmúlt nagydíjak során néhány megszorítást alkalmaztunk, de ezután már úgy tudunk versenyezni, hogy nincs veszítenivalónk a szezon végéig.” – nyilatkozta boldogan a spanyol ász.

Montoya briliánsan versenyzett a 71 körös Brazil Nagydíjon, agresszívan előzte ki Alonsót a verseny elején, majd sikeresen maga mögött tartotta Kimi Räikkönent, hogy így ismételje meg tavalyi győzelmét az Interlagos pályán. A mclarenes pilóták e kettős győzelemmel a McLarent a konstruktőri ponttábla élére repítették két pontos előnnyel az eddig vezető Renault elé. A Ferrari viszonylag elégedett lehet, hiszen a szerény belga eredmények után ezúttal Michael Schumacher elhappolta Giancarlo Fisichella orra elől a negyedik helyet, miközben hazai földön utoljára a Ferrarival versenyző Rubens Barrichello a hatodik helyre vitte célba a piros lovat. Az utolsó két pontszerző hely Jenson Buttoné és Ralf Schumacheré lett. Közben a két másik pilóta, Takuma Sato a 10., míg Jarno Trulli a 13. lett. Ez a hétvége ily módon sem a BAR, sem a Toyota számára nem könyvelhető el sikerként.

A verseny legpechesebb csapata címet a Williams vívta ki magának, hiszen mindkét autója csupán néhány másodpercet volt versenyben. A startnál ugyanis a Red Bull pilótája, David Coulthard megpróbálta átpréselni magát a két FW27-es között, de nekiment Pizzonia autójának, aki megpördült és nekicsapódott a szintén vétlen Mark Webber autójának. Hármójuk közül egyedül Webbernek sikerült visszatérnie a versenybe egy kis idő elteltével, de csak a mezőny végére. Ezzel azt nyerte, hogy Robert Doornbos előtt ért célba, aki motorhiba miatt kényszerült kiállni.

A Formula-1-es mezőny ezután továbbköltözik a Távol-Keletre a két hét múlva megrendezésre kerülő Japán Nagydíj helyszínére (2005. október 9.) A tét továbbiakban a konstruktőri világbajnoki cím megszerzése lesz.