Angliában van a pályaautók mekkája, de Európa több más országában is készítenek olyan közúti használatra is alkalmas autókat, amelyek célja valójában az, hogy a versenypályákon szerezzen vele maradandó élményt tulajdonosa. Most épp a 75 éves fennállását ünneplő japán Phiaro Group mutatta meg, szerintük mi az ideális örömautó.

A P75 Cipher neve a Cae Integrated PHiaro Engineered Racer szavak kezdőbetűiből ered, és a hasonszőrű próbálkozásoktól annyiban tér el, hogy nem motorkerékpár-erőforrás, hanem egy alaposan kihegyezett 1,5 literes, négyhengeres autómotor hajtja. A teljesítmény a 144 LE 6600/percnél, de a saját tömeg mindössze 596 kg. Ez azt jelenti, hogy 241 LE/tonna a teljesítmény-tömeg arány, ami csalódást keltő lehet a KTM X-Bow 304 LE/tonna értékéhez képest, de hát a szívómotor is hozzájárul a vezetési élményhez és mivel autó-erőforrásról van szó, az élettartama is sokkal hosszabb, mint a motorkerékpár-erőforrással szerelt daraboké.

A váltó egyébként egy utcai, 5 fokozatú, kézi kapcsolású egység, a fékrendszer azonban már a Wilwood cégtől vásárolt nagy teljesítményű darab. Acél térvázra húztak karbon borítást, az ülések is egyszerű, karbonból sütött kagylók. A Phiaro P75 Cipher legkülönlegesebb része a mindössze 13 literes benzintank, ami versenypálya-tempóban bizony elég gyorsan ki tud ürülni, és közúti körülmények között is kicsivel több, mint 100 km-re korlátozza a hatótávolságot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!