Nem nyúltak a motorhoz - az 570 lóerő bőven elég a versenypályára Nem nyúltak a motorhoz – az 570 lóerő bőven elég a versenypályára

A Ferrari versenyautó kínálatának ötödik darabja mutatkozott be a Bolognai Autószalonon, a 458 Challenge elnevezésű gép lesz jövőre a főszereplő az újonnan induló Ázsiai versenyorozatban. Ezen kívül a 2010-ben az FIA GT2-es bajnokságát megnyerő F430 GTC, egy FXX egy 599XX és az aktuális F1-es autó is kint van a standon.

Az új 458 Challenge esetén nem nyúltak a 4,5 literes, 570 lóerő teljesítményű V8-as szívómotorhoz, ellenben átprogramozták a dupla kuplungos váltót, amelynek új áttéteket is készítettek, és első errari versenyautóként az utcai autókon használt E-Diff-et is átvették. Vékonyabb karosszéria, esetenként üveg helyett műanyag ablakok és karbon fokozott használatával csökkentették a tömeget, és a felfüggesztést is áthangolták, miközben 50 mm-rel csökkent a hasmagasság.

Első Ferrari ügyfél-versenyautóként tele van elektronikával a 458 Challenge Első Ferrari ügyfél-versenyautóként tele van elektronikával a 458 Challenge

Megkapta a Ferrari által kifejlesztett F1-Trac kipörgésgátlót is az újdonság, amely háromféle beállítással rendelkezik: kikapcsolt, 1-e és 2-es fokozat. Utóbbiakban egyre hamarabb avatkozik be a rendszer, ezeket csúszós pályán (vizes aszfalt) érdemes használni. A rengeteg munkának megvan az eredménye, az F430 Challenge-hez képest két másodperccel gyorsabban ér körbe a Fiorano versenypályán, 1 perc 16.5 másodperc alatt.

Könnyebb karosszériával, új váltóval lett gyorsabb Könnyebb karosszériával, új váltóval lett gyorsabb