A Seat-tól tanult a Volkswagen a legújabb GTI megépítésekor

2016. március 9. (szerda)

A Volkswagen Golf GTI TCR versenyautó megépítésénél a Seat márka tapasztalatait használták fel a VW Motorsport munkatársai.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Seat Leon Eurocup volt a gyermekszobája annak a szabályrendszernek, amely most TCR International néven fut és a WTCC-hez képest olcsóbb, megfizethetőbb, de ugyanolyan izgalmakat kínáló versenysorozatot ígér. Több gyártó is színre lép ebben a kategóriában, és most a Volkswagen is elkészítette a gyári építésű gépét. Amikor tavaly nyáron megmutatták az autót, még arról volt szó, hogy külön márkakupát is indítanak, de ebből nm lett semmi, úgyhogy az idei évre tervezett 20 VW Golf GTI TCR versenyautót mind magán versenyistállóknak ajánlották fel – az összes gazdára talált.


Alig kellett egyedi alkatrészt fejleszteni, egyszerűen átvették a vele azonos alapra épülő Seat Leon versenyautó biztonsági- és futóműalkatrészeit. Mindezt egy alaposan kiszélesített kerékjáratokkal rendelkező ötajtós karosszériába pakolták, és elöl hátul a szabályzatban megengedett méretű légterelőket alkalmaznak. A motortérben dolgozó 2,0 literes turbómotor 330 lóerős, az utcai autóhoz képest több, mint 300 kg-mal ment lejjebb a saját tömeg annak köszönhetően, hogy teljesen kipakolták az utasteret, fontos változás még, hogy hatfokozatú, szekvenciális váltó került a motortérbe.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Seat-tól tanult a Volkswagen a legújabb GTI megépítésekor

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér