A hétvégi futamon ezúttal is a Red Bullok a verseny favoritjai. A Török és a Kanadai Nagydíjon győzedelmeskedő McLarennek visszavágott a Red Bull Valenciában és Silverstone-ban és nagyon úgy tűnik, hogy ha a vörös bika pilótái maguk nem intézik el egymást, akkor más sem fogja. Nagyon kell vigyáznia Christian Horner csapatának, hiszen bár igencsak esélyesek a világbajnoki címekre, ha nem rendezik a csapaton belüli viszályt, akkor arra ébredhetnek, hogy a wokingiak elcsenik az orruk elől a trófeákat. A McLaren tisztában van azzal, hogy tartania kell a Red Bulltól Hockenheimben is a hétvégén. „A szezon elejétől kezdve látjuk, hogy a Red Bull az idei fő riválisunk. Megnyertem néhány futamot és Lewis is, így elmondhatjuk, hogy ha csak néhány versenyen is, de talán mi voltunk a leggyorsabbak és mi tudtuk ebből a legtöbbet kihozni. Valencia azonban megmutatta, hogy az ellenfelek soha nem ülnek karbatett kézzel. Egy sor csapat mutatott jelentős előrelépést, s ha még az eredmények ezt most még nem is tükrözik, nagyon is tisztában vagyunk a szándékukkal.” – szögezte le Jenson Button. A brit csapat egyébként abban reménykedik, hogy a Német Nagydíjon nagyobb sikerrel tudják majd használni a Silverstone-ban bevetett módosított diffúzort.

Bár fogadkozik, hogy visszatér az élre és három csapat küzd majd meg a világbajnoki trófeákért, a Ferrarinak egyenlőre nem megy a versenyzés. Silverstone-ból idén először pontok nélkül távoztak, pedig az F10-es minden kétséget kizáróan a Red Bull utáni legjobb autók egyike. Ezután a kiábrándító futam után Alonso összedugta a fejét a csapattagokkal, hogy kitalálják hogyan is tudnának feltámadni és visszatérni a győztes körbe. Egyenlőre az a legfőbb stratégia, hogy a csapat a mérgét arra használja fel, hogy még nagyobb erővel támadjon vissza a Magyar Nagydíj utáni szünetet követően, a szezon második felében.

A Magyar Nagydíj környékén javában folynak híresztelések a Forma-1-es pilótakeringőkről, s ez idén sincs másként. A Renault-nál Vitalij Petrov alatt rezeg a léc. Az orosz rakéta mindössze egyszer szerzett pontokat, miközben csapattársa, Robert Kubica csak kétszer nem tudott az első tíz közé férkőzni. Bár Petrov meg van győződve róla, hogy a jövő évi helye már biztos, de miután várhatóan a csapat jövőre egy nagy szponzort tudhat majd maga mellett, így tőbb tapasztaltabb pilótával is megkezdődtek már a tárgyalások. Híresztelések szerint ezek a pilóták: Kimi Raikkönen, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Kamui Kobayashi, Heikki Kovalainen, Christian Klien és Timo Glock. 

A Toro Rosso is bejelentette, hogy megtartja pilótapárosát – Jaime Alguersuarit és Sebastien Buemit – a jövő szezonra is.

 

A 2011-es mezőny 13. helyére pályázó olasz Durango csapat bejelentette, hogy összefogott Jacques Villeneuve-vel annak érdekében, hogy biztosan ott lehessen a Forma-1-ben. A Durango még áprilisban bejelentette, hogy szeretne a Forma-1-es mezőny 13. csapata lenni, bár ezt sokan szkeptikusan fogadták azután, hogy tavaly a GP2-es bajnokságból pénzügyi problémák miatt kénytelen volt távozni. S már így is sokan – a Prodrive, a Lola és az ART -  visszaléptek pénzügyi megfontolásokból.

A Hispania Racinget érdemes még megemlíteni, hiszen Bruno Senna visszatér a Német Nagydíjon, miközben ezúttal Karun Chanhok adja át helyét a gazdag szponzorokkal rendelkező japán tesztpilótájának, Szakon Jamamotónak. Ha ez a vetésforgó marad a szezon végéig, akkor sokak nagy bánatára valószínűleg Bruno Sennával nem találkozhatunk a magyar pályán.

A pálya és a verseny

A 67-körös Német Nagydíj július 25.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 13,780 másodperc. A hockenheimi pályán 17 -vegyesen gyors és lassú -  kanyar található.

2008-ban Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó legtetejére. A mclarenes pilóta ideje: 1’31”20.874 volt. A második helyezett Nelson Piquet Jr. lett a Renault-val, míg a bronzérmes helyen a ferraris Felipe Massa ért célba.

Szöveg és kép: Amber PR