OSCar eO névre hallgat az az elektromos hajtású litván terepjáró, amelyet végigzavarnak a 2012-es Dakar Ralin. A fedélzeten lesz egy Nissan benzinmotorral hajtott generátor, de az nem vesz részt a hajtásban, így az eO lehet az első elektromos autó, ami részt vesz a Dakaron.

Kétszáz literes tankból megy majd a benzinmotoros generátor; csak elektromotorok hajtanak Kétszáz literes tankból megy majd a benzinmotoros generátor; csak elektromotorok hajtanak

Nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos a litvánoknak, ami a 140 km/órás végsebesség tekintetében érthető is. Egy feltöltéssel 300 km-t képes megtenni az Ocar eO, de csak normál körülmények között, a csapat úgy számol, a gyorsaságikon már 150 km után lemerülnek az akkumulátorok. A hajtómotorok tartós teljesítménye 244 lóerő, de rövid ideig 506 lóerőt is képesek nyújtani – ez majd a homokdűnék közötti részeken jön majd jól.

140 km/óra a végsebesség, csak a részvétel és a célbaérés a fontos az OSCar csapatának 140 km/óra a végsebesség, csak a részvétel és a célbaérés a fontos az OSCar csapatának

Az OSCar egy külön szervizkamionnal kíséri majd végig a nagyjából kilencezer kilométeres versenytávon az elektromos terepjáróját, amin kívül egy normál, benzinmotoros terepjárót is indít – azzal azonban nem a részvételre, hanem a győzelemre játszanak majd.