Sűrű lesz a program ebben a nyári hónapban. A tavalyi évhez hasonlóan azonnal két egymás utáni hétvégén mérkőznek meg egymással a pilóták, először a franciaországi Magny-Coursban, egy nem túlságosan jelentős, de modern pályán.

Ezután egy hét múlva a Brit Nagydíj következik Silverstone-ban. A hónap vége a Német, majd a Magyar Nagydíj jegyében telik. A két tengerentúli futam igen sok beszédtémát adott a sajtónak: az eseménydús Kanadai Nagydíj és a bojkottált USA Nagydíj. A csapatok próbálják ismét a megszokott mederbe terelni az életet, így sokan teszteléssel töltötték az elmúlt időszakot.

Miközben a Nemzetközi Automobil Szövetség és a michelines csapatok egymásra mutogatnak a felelősséget tekintve, Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke arra figyelmezetett, hogy egy esetleges túlzottan erős büntetés újabb bojkottot – ezúttal a Francia Nagydíjon – vonhat maga után.

Az indianapolisi futamot kihagyó Renault nem túl szép emlékekkel távozott az amerikai kontinensről. Montreálban mindkét autója kiesett, Indianapolisban pedig nem álltak rajthoz. A csapat viszont megkülönböztetett figyelmet fordít hazai versenyére Magny-Coursban.
“Számomra a Magny-Cours-i futam csak egy szokásos verseny. Nem érzek magamon nagyobb nyomást csak azért, mert Franciaországban versenyzünk. A csapat számára ez azonban nagyon különleges alkalom. Sok Renault-rajongó és támogató, valamint a gyárakból és a csapatból sok ember látogat ki a futamra, így fontos, hogy gyorsak legyünk és megmutassuk nekik milyen jó teljesítményt tudunk nyújtani.” – nyilatkozta a világbajnokságban vezető Fernando Alonso. Ismét nagy szerep jut a Renault technikai partnerének, az Elfnek, hiszen a hangsúly a versenyhétvégén ismét az üzemanyag-fogyasztáson lesz. Amennyiben esős lesz a verseny, az azt eredményezheti, hogy az autók sokkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mivel esőben lassabban hajtanak. Ez kihatással lehet a tervezett bokszstratégiára. Az Elf ezúttal is flexibilisebb üzemanyaggal látja el a Renault-t, s ezzel nagyobb teret kap a francia csapat a versenystratégia tervezésekor.

Bár kellemes időt jósolnak a Francia Nagydíjra, mégis az időjárás Franciaországnak ezen a részén nagyon hirtelen is megváltozhat. Az USA Nagydíj abszolút győztese a Bridgestone abroncsokon versenyző Michael Schumacher és a Ferrari volt. A német pilóta ugyanis előreugrott az ötödik helyről a harmadikra az egyéni ponttáblán, alig három ponttal lemaradva a második helyezett Kimi Räikkönen mögött. A maranellói csapat Barcelonában tesztelt, így készülve a két egymásutáni viadalra, a francia és a brit futamra.
“Nagyon elégedett vagyok. Jó úton haladunk. A világbajnoki címért folyó harc egy kicsit nyitottabbá vált, hiszen a Kanadai és az USA Nagydíj bejött nekünk. Ennek ellenére nem szabad túl optimistának lennünk. Nagy az előnye az élen álló Fernando Alonsónak, s az út még hosszú.” – nyilatkozta lelkesen a csonka USA Nagydíj győztese, Michael Schumacher.

Magny-Cours technikás pályának számít, amelyet lassú hajtűkanyarok, közepesen gyors kanyarok, valamint gyors sikánok jellemeznek. A pálya felülete különösen sima, de az aszfalt sötét színe miatt napsütésben nagyon felmelegedhet a pálya felszíne. Mérnöki szemszögből nem könnyű pálya következik, mivel az időjárási viszonyok folyamatosan változnak. Míg egy kívülálló nem veszi észre, hogy milyen változások mentek végbe, addig a pálya hőmérsékletének legkisebb módosulása befolyásolhatja az autó egyensúlyát és hatással lehet az abroncsok viselkedésére. Ami az abroncskopást illeti, a magas hőmérsékletnek és a kanyarok milyenségének köszönhetően nagyon erősen kopnak a gumik az aszfaltcsíkon. Eső esetén a betoncsík nagyon csúszós lesz. Az idei lesz az 55. Francia Nagydíj, miután 1950 óta Magny-Cours mellett hét helyszínen, Reimsben, Rouenben, Clermont-Ferrandban, Le Mans-ban, Le Castelletben és Dijon-Prenois-ban, tartották meg a futamot. Franciaországon kívül egyedül az USA-ban tartottak meg Formula-1-es futamot több versenypályáján, összesen kilencen.

Az első versenyt Nevers mellett Franciaország központjában 1991-ben rendeztek, s mikor a versenyt áthelyezték a festői Le Castellet pályáról ide, sokan nemtetszésüknek adtak hangot. Igazából a versenypálya környéke egy kicsit unalmas, nincs túl sok látnivaló.

A 70-körös Francia Nagydíj július 3-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,411 km, a teljes versenytáv 308,586 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 15,377 másodperc. 2004-ben Michael Schumacher győzött, ideje 1’30″18.133 volt. A második helyezett a Renault-val versenyző Fernando Alonso lett, míg a bronzérmes helyen a másdik ferraris pilóta, Rubens Barrichello ért célba.