Marcus Grönholm a negyedik gyorsasági szakaszon vette át az első helyet és eltekintve attól, hogy az első napon autójának kuplungja rendetlenkedett, 307 WRC-je teljesen megbízhatóan ment a verseny alatt. Ciprus a nehezebb ralik közé tartozik a szűk hajtűkanyarok, a durva kövek és a majd 30 fokos hőség miatt. A nehézségek ellenére a finn oroszlános nem veszítette el a kitartását és majd egy perces előnnyel nyerte meg a mediterrán versenyt. Csapattársa, Harri Rovanperä az ötödik helyre kormányozta be az immár futamot is nyerni tudó 307 WRC-t.

“Fantasztikusan sikerült ez a rali számomra és persze ez igazi privilégium, hogy az én nevemhez kapcsolódik a 307-es első győzelme. Közel kerültünk idén a győzelemhez máshol is már, de ezúttal minden nekünk dolgozott. Az autó megbízhatóan működött és nem hibáztunk.

Az egész csapat igazán keményen dolgozott és így mindenki megérdemli ezt az eredményt. Most már Görögországra kell koncentrálnunk, ahol persze megint megpróbálunk győzedelmeskedni!” – nyilatkozta nagyon magabiztosan a Ciprus rali győztese.

Carlos Sainz dobogós helye esett áldozatul rossz gumiválasztásának (a második napon), s így a citroenes pilóta végül a negyedik helyen kötött ki. A tavalyi ciprusi győztes, Petter Solberg az első napon elszenvedett fiaskót követően végül a hatodik helyet szerezte meg. Finn csapattársa, Mikko Hirvonen lett a hetedik. Az első tizet a finn Janne Tuohino, a brit Alistair Ginley és a portugál Miguel Campos zárja.

A gyári Mitsubishiknek nem jól megy az idei év, hiszen mind Kristian Sohlberg, mind Gilles Panizzi autójának motormeghibásodása miatt adta fel a viadalt szombaton. Így már zsinórban másodszor nem ért célba az egy éves kihagyás után visszatérő Mitsubishi. Rajtuk kívül még kiállni kényszerült a fordos Francois Duval, valamint a Peugeot 206 WRC-vel versenyző Henning Solberg is.

A ciprusi rali után a gyilkos menet folytatódik, ezúttal Görögországban. Azonban még előtte a Rali Világbajnokság mezőnye ismét pihenhet egy kicsit, hiszen csak három hét múlva, június 4-6.-án, kerül megrendezésre az Akropolisz Rali. A körülmények hasonlóak lesznek a ciprusihoz, így a Peugeot Sport második győzelmére feni a fogát a várhatóan nagyon kemény és megerőltető versenyen.

2004-es Ciprus rali végeredménye:

1. M Grönholm Peugeot 307 WRC 4:58:44,5 2. S Loeb Citroën Xsara + 00:54,0 3. M Märtin Ford Focus + 01:09,1 4. C Sainz Citroën Xsara + 03:18,0 5. H Rovanperä Peugeot 307 WRC + 07:09,0 6. P Solberg Subaru Impreza + 10:23,1 7. M Hirvonen Subaru Impreza + 10:34,9 8. J Tuohino Ford Focus + 14:10,7 9. A Ginley Subaru Impreza + 27:37,8 10. M Campos Peugeot 206 WRC + 39:56,2 A világbajnokság állása: Pilóták 1. M Grönholm 34 pont 2. S Loeb 33 pont 3. M Martin 32 pont 4. P Solberg 26 pont 5. C Sainz 18 pont 6. F Duval 14 pont 7. H Rovanperä 8 pont M Hirvonen 8 pont 9. J Tuohino 6 pont F Loix 4 pont G Panizzi 4 pont Konstruktőrök 1. Ford 53 pont 2. Citroën 51 pont 3. Peugeot 47 pont 4. Subaru 36 pont 5. Mitsubishi 5 pont