A belgiumi Mettet városában található Jules Techeny versenypályán, a nemzetközi Touring Car Racing versenysorozat jövő évi szezonját megelőlegező bemutatón leplezte le az Opel a szabályzatnak megfelelő Astra TCR versenyautót.

Az ötajtós karosszériát vették alapul, és már rögtön a 2017-es FIA előírásoknak megfelelően építették fel az Opel és a Kissling Motorsort mérnökei az autót, például ezért kapott 100 literes térfogatú biztonsági benzintankot. Lehet, hogy az adók nélkül 95 000 eurós, azaz 19 millió Ft-os vételár soknak tűnik, valójában igen kedvező a bekerülési költség, hiszen ugyanazzal az autóval rövid távú és hosszú távú – például a Nürburgringi 24 órás futam – versenyeken is lehet indulni változtatások nélkül.

A motortérbe 2,0 literes lökettérfogatú, 330 LE/420 Nm csúcsteljesítményű turbómotor kerül, a váltó hatfokozatú szekvenciális, amelyet a kormány mögötti fülekkel lehet vezérelni, a kuplung kéttárcsás fém tengelykapcsoló, visszakapcsoláskor automatikusan gázfröccsöt ad az elektronika. A megfelelő lassulásról elöl 378 mm-es átmérőjű, 6 dugattyús nyergekkel szorított tárcsa, hátul 265 mm átmérőjű, 2 dugattyú nyergekkel szorított tárcsák gondoskodnak, a fékerő-elosztás a kormányról állítható.

Az első lökhárító alján elhelyezett légbeömlő és a hátsó ajtó mögött felfüggesztett hatalmas légterelő a TCR-versenysorozatban előírt, az összes versenyautón használt szabványos darab, szintén a szabályzatnak megfelelően se blokkolásgátló, se menetstabilizáló nincs a fedélzeten. A saját tömeg 1200 kg. Jelenleg csak egy autó létezik, amelynek nagy sebességű tesztelésére még októberben sort kerítenek, ezt követően megkezdik a megrendelések kielégítését. Az első Opel Astra TCR ügyfélautókat 2016 február végén adják át.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!