A legutóbbi két Dakar-ralin a Peugeot diadalmaskodott, tavaly már átalakított megjelenéssel állt rajthoz a hátsókerékhajtású buggy 3008 DKR néven. A franciák a 2018-as versenyen is nyerni akarnak, ezért továbbfejlesztették a konstrukciót, aminek következtében a Maxi utótagot is hozzáadták a névhez.

A stabilitást akarják növelni, ezért oldalanként 10 centivel kiszélesítik a felfüggesztés, tehát a lengőkarok és a féltengelyek lettek hosszabbak az eddigi 3008 DKR-hez képest, a rugóút 46 centi. Sebastien Loeb már vezette is az új gépet, szerinte sokkal jobban uralható nagy tempónál, a kisebb karosszériadőlés miatt bátrabban megy bele az ember a kanyarokba. A rali-speciálokhoz hasonló szakaszokon ugyan az összkerékhajtású gépek előnyben vannak vele szemben, de minden más terepen, beleértve a homokdűnéket is, a hátsókerékhajtású 3008 DKR Maxi lesz előnyben.

A technika tehát a felfüggesztés kivételével nem változott, tehát továbbra is 3,0 literes, V6-os biturbó dízel kerül az utastér mögé, a 38 mm-es szűkítőkkel teljesítmény 340 LE/800 Nm. A váltó hatfokozatú, szekvenciális kapcsolású egység, az áttételezést úgy választották meg, hogy a csúcssebesség 200 km/h. Az acél csővázra felépített karosszéria karbonból készül, szélessége immár 240 centi, a 17×8,5 col méretű magnézium felnikre 37/12,5×17 méretű, BFGooodrich All-Terrain TA KDR2-es abroncsokat szerelnek. A Peugeot 3008 DKR Maxi üzemanyagtartálya 400 literes.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!