Az R és S változatok hagyományos elrendezésű műszerfallal rendelkeznek

A lassan legendává váló Speed Triple egyenes ági leszármazottja a kisebb Street Triple sorozat, amely szép lassan kilépett a nagytesó árnyékából és komoly rajongótáborra tett szert – hosszú évek óta a legsportosabb csupaszok között tarthatjuk számon! Az új gépnek még a korábbinál is vagányabb külsőt szabtak, a modellváltás során a fényszórókat és a teljes idomzatot lecserélték. A Street Triple név azonban nem egyszerűen egy típust, hanem már egy modellcsaládot jelöl, ugyanis három teljesen eltérő gép közül választhatnak a vásárlók.

Speed Triple S

Az S bázisgép 660 cm3-es soros háromhengerese az A2-es jogosítványosokat megcélozva 48 lóerőt tud, de ha a tulajdonos megszerzi a korlátlant, a Triumph-kereskedők a fojtás megszüntetésével 95 lóerőre emelhetik a teljesítményt. Alaptípus létére minden paraméterében állítható Showa rugózó elemekkel látták el a Street Triple S-t, a vezető két menetprogram közül választhat. A 2 990 000 Ft-os motorhoz képest ugyan jóval drágább a 3 690 000 Ft-os Street Triple R, de ebben már a Triumph Moto2-es blokkjával szoros rokonságot mutató 765 cm3-es háromhengeres dolgozik 118 lóerővel.

Speed Triple R

Az R három menetprogramjával, Brembo M4.32-es féknyergeivel és csúszókuplungjával már jóval komolyabb gép, és alapáron adják hozzá a full-LEDes fényszórót. Érdekes, de nem az S, hanem az R-verzióból készítették el az alacsony üléses változatot, a nyereg magassága ez esetben 45 mm-rel lejjebb van (780 mm). A nappali fényéről és eltérő tükreiről gyorsan beazonosítható RS változat egy másik műfaj képviselője, ülésével és farkialakításával is a sportmotorokat idézi.

Az RS 765 cm3-es erőforrása szoros rokonságban áll a Triumph Moto2-es blokkjával

A 4 290 000 Ft-os masina blokkját egyenesen a Moto2-es fejlesztési csapat vette kezelésbe, az eredmény 123 lóerő, élénkebb gázreakció és az eltérő gázáramlások miatt nagyobb hangélmény. Az Öhlins futóművel és az utcai motoron elérhető egyik legkomolyabb fékrendszerrel (Brembo M.50) az RS a versenypályás használatot is támogatja, ennek jegyében itt már kuplungolás nélkül is lehet működtetni a váltót, illetve a vezető Track módba is kapcsolhat, amelyben engedékenyebb lesz a kipörgésgátló. A másik két változat analóg-digitális műszeregysége helyett itt ultramodern, TFT-kijelzős, személyre szabható panellel találkozunk, amelyhez okostelefont és GoPrót is csatlakoztathatunk.