M Motorsport színekben is kérhető az S 1000 R

Bár az eladott darabszámok tekintetében a japánok még mindig kimagaslóan teljesítenek, azt azért nehéz lenne tagadni, hogy a motorkerékpár-iparban az utóbbi egy évtized az európai márkák erősödéséről szólt. A BMW kilenc egymást követő évben rekordeladásokat könyvelhetett el, és ha nincs a koronavírus-járvány, 2020-ban a sikersztori minden bizonnyal tovább folytatódott volna. Ugyan a 169 272 darabos értékesítési volumen 3,4%-os visszaesést jelent 2019-hez viszonyítva, de 2020 így is a BMW Motorrad történetének második legsikeresebb éve volt. A 2021-es esztendő pedig több újdonságot is tartogat, egyszerre érkezik a G 310 R és a streetfighter szegmens trónjára pályázó S 1000 R.

A dizájn egyértelműen nagyobb modelleket idéz. A Style Sport fényezés felára 35 300 Ft

G 310 R: Egy kis komolyság
Ötéves gyártási idő után alapos ráncfelvarráson esett át a BMW belépő roadstere, amely továbbra is az indiai TVS-nél készül bérgyártásban. A műszaki alapok, vagyis a váz és a motorblokk nem változtak, a 313 cm3-es egyhengeres egység hátrafelé döntve kerül beépítésre, ennek köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Újdonság az elektronikus gázmarkolat, illetve megjelent az alapjárati fordulatszám-emelés, ami könnyebb elindulást tesz lehetővé – a kis lökettérfogat miatt abszolút érthető a bevezetése. Szintén fontos változás, hogy a kuplung- és fékkar már négy fokozatban állítható, amire azért volt szükség, hogy akár hölgyek számára is kényelmes legyen.

Mostantól négy fokozatban állítható a kuplung- és fékkar

Az újdonságot három különböző ülésmagassággal kínálja a BMW, a 785 mm-es bázishoz képest lefelé (770 mm) és felfelé (800 mm) is el lehet térni. Ami a külsőt illeti, a BMW mindent megtett, hogy ne egy ártatlan gép benyomását keltse a jövevény, az átszabott fejidom, a full-LED-es fényszóró és az új színek is komolyabbá tették. 1 850 000 Ft-os árával a G 310 R a bajorok legolcsóbb motorkerékpárja.

BMW G 310 R
Lökettérfogat: 313 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 25 kW (34 LE) 9250/perc
Max. forgatónyomaték: 28 Nm 7500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1380 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyagtank: 11,0 l
Fék elöl/hátul: 320/240 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 110/70 R17 / 150/60 R17
Menetkész tömeg: 164 kg
Alapár: 1 885 300 Ft

A Headlight Pro fényszóró kanyarvilágítás funkcióval rendelkezik

S 1000 R: Az ügyeletes sztár
Az Aprilia Tuono V4-es és a KTM 1290 Super Duke nagy ellenfelének ígérkezik a BMW történetének legizmosabb csupasz motorja, az immáron 165 lóerős S 1000 R. A tervezők búcsút intettek az aszimmetrikus kialakításnak, a frontrész jóval konzervatívabb stílusú. Elődjéhez hasonlóan a műszaki alapokat az S 1000 RR adja, a Flex Frame váz, a lengőkar és a motorblokk is a szupersport-géptől származik – utóbbival ellentétben itt nem vetik be a változó szelepvezérlést. Mivel az önindítót a hengersor mögé helyezték, 12 mm-rel keskenyebbre tudták szabni az erőforrást, de emellett fontos, hogy a hajtókarok és a szelepek tömegét is csökkentették.

Az S 1000 RR 6,5 colos TFT-kijelzős műszerfalát kapta az újdonság

A menetteljesítményekről egy beszédes adatot is nyilvánosságra hozott a BMW: a 0-200 km/órás sprintet 8,0 másodperc alatt letudja az új S 1000 R. Az 5%-os javulás persze nem eget rengető, de annak ismeretében meglepő, hogy az új modell negyedik, ötödik és hatodik fokozata is hosszabb. Az áttételezés megváltoztatása egészen egyszerű okokra, a károsanyag-kibocsátás csökkentésére és a szerényebb zajszennyezés iránti igényre vezethető vissza. Újdonság, hogy már elektronika felügyeli a motorféket, így drasztikus mértékű gázelvételnél sem tudja a gép megviccelni a vezetőt. Természetesen az elektronikai segédek sora hosszú, üzemmódválasztó, kanyar-ABS, kipörgésgátló, egykerekezés- és visszagurulás-gátló emeli a biztonsági színvonalat. A fékrendszeren is változtattak, teljesen új a főfékhenger, amelynek már nincs külső folyadéktartálya.

A tervezők sokat dolgoztak a részleteken, a hátsó rész superbike-os!

A BMW két speciális felniszettet is kínál az S 1000 R-hez, az M kovácsolt kerekek 0,96 kg-mal, míg a több mint 700 ezer Ft-os felárért elérhető M karbonfelnik 2,78 kg-mal könnyebbek a bázishoz képest. Ezekre 190-es helyett 200 mm széles abroncsokat húznak, illetve 4,5 helyett 5,0 mm vastagságú féktárcsát alkalmaznak. Az S 1000 R alapból hagyományos első teleszkópot kap, de a gyorsváltót is magában foglaló, 405 100 Ft-os Dynamic csomag keretében elektromos futóművel is választható. Hogy mennyit drágultak a motorkerékpárok az utóbbi években, azt az S 1000 R-en tökéletesen nyomon lehet követni. A 2014-es piaci bevezetéskor az első nemzedék 3,89 milliót kóstált, az újdonságért most viszont minimum 6 086 200 Ft-ot kell a márkakereskedésben hagyni.

BMW S 1000 R
Lökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 121 kW (165 LE) 11 000/perc
Max. forgatónyomaték: 114 Nm 9250/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1450 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtank: 16,5 l
Fék elöl/hátul: 2×320/220 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17 / 190/55 R17
Menetkész tömeg: 199 kg
Alapár: 6 086 200 Ft