Pár évvel ezelőtt beharangozták a Pannónia motorkerékpár-márka feltámasztását, de a Magyar Motorkerékpár Kft. kezdeményezéséből nem lett semmi. Másféle úton járnak az AGNC Phoenix alkotói, akik csak a régi gépek szellemiségét idézik meg Yamaha Vmax átépítésükkel.

Alapvetően a megjelenés átalakítására koncentráltak, de például a kipufogórendszert is lecserélték a V4-es blokkon, hogy annak megjelenése jobban hasonlítson az egykori magyar konstrukcióra. Az építők jól motorozható gépet akartak, ezért is lépték meg a csúcsteljesítményt kissé csökkentő lépést; a 100 km/h-s sebességet még így is kevesebb, mint három másodperc alatt megfutja az AGNC Phoenix.

A csúcssebesség nem éri el a 300 km/h-t, cserébe 220 km/h se remeg a kormány, stabil az irányítás. Ez az átépített Yamaha Vmax nem az egykerekezésről szól, hanem a driftelésről: azt ígérik, viszonylag kevés gyakorlással is ráérez majd a pilóta a megfelelő gázadagolásra, amivel élvezetessé teheti a kanyargást. Az AGNC Phoenix esetén a fényszóró, a műszeregység és a gyújtáskapcsoló Pannónia alkatrész, egyébként újak az elemek. Megrendelésre készítik majd a motorkerékpárokat, árat ennek megfelelően nem tudnak mondani, mert minden esetben teljesítik az egyedi kéréseket is.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!