Új Softail modellt mutattak be a Harley-Davidson téli kereskedői konferenciáján az amerikai Texasban. Retro külsejét első springer-villája adja és számos egyéb, a háború utáni korszak bobber-stílusjegyeit hordozó alkatrész, mint például a rugós, egyszemélyes ülés, a félhold alakú első lábtartódeszkák, a fényes fekete, ovális alakú légyszűrőház-burkolat és a régi vágású első sárvédő. A Softail Cross Bones-t fekete és polírozott alkatrészekből álló Twin Cam 96B motorblokk és hatsebességes Cruise Drive váltómű hajtja.

Softail Cross Bones Miként minden Harley-Davidson Softail motorkerékpárt, a Cross Bones-t is egyedi alkatrészei teszik különálló, független megjelenésűvé, valamint az a művészi szakértelem, mellyel a szabad szellemű modellcsalád egyik legmeghatározóbb tagjává vált. A Cross Bones és a több Softail modell számos jellemzője emlékeztet a múlt nyughatatlan motorosaira, akik kihívó magatartásuk miatt – mivel saját elveik szerint éltek – összeütközésbe kerültek más generációkkal.

A Softail név eredetileg a hátsó futóműmegoldásból származik, a lengőkar megjelenése emléket állít a merev vázas gépeknek, miközben lágy, kényelemes motorozást tesz lehetővé. A vízszintesen beépített, rejtett hátsó lengéscsillapítók a váltóház oldala mellett futnak. A kiegyenlítőtengelyes Twin Cam 96B hajtóművet fixen építették a Softail vázba, ezzel a motorosnak még szorosabb a kapcsolata a motorkerékpárral. A Harley-Davidson elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezője (ESPFI) minden Softail modell gyári tartozéka, akár a hatfokozatú Cruise Drive váltó és a könnyedén behúzható kuplungkar.

A Softail Cross Bones lázadó megjelenését hangsúlyozó, fényes feketére festett, krómozott rugós springer első villájával, fekete fényszóróházával és a fekete mini ape-hanger stílusú kormányával szinte repül az úton. A régi vágású első sárvédő a lehető legtöbbet engedi látni az első kerékből, és ugyanígy tesz a Bobtail hátsó sárvédő is, mely alól a 200 mm széles hátsó gumi látszódik. A gumiabroncsok a motorhoz illő, fűzött acél kerekeken feszülnek, a felnik peremét fényes feketére fényezték.

A Cross Bones állítható nyerge – alatta a két csavarrugója – a kor igényeinek megfelelő kényelmet kínál 675 mm-es ülésmagasságával. A Softailekre jellemző, lópata formájú olajtartály az ülés alatt kapott helyet, rajta a Harley-Davidson hagyományos szabadalmi jelvényével.

A jellegzetes formájú, ötgallonos üzemanyagtank feltűnő dísze a fényes fekete macskaszem stílusú középkonzol, melyen jól hozzáférhető gyújtáskapcsoló és nagy átmérőjű kilométeróra van. A konzolon a kézzel font bőr tankpanel remekül illik az egyszemélyes rugós nyereghez. Az egyenesen hátranyúló kipufogórendszer krómozott végdobjaival optimális teljesítményt szolgáltat, emellett kontrasztosan kiemelkedik a Cross Bones sötét alkatrészei közül.

Az FLSTSB Cross Bones kimagasló színvonalú fényezéssel és grafikával készül, megvásárolható sötét farmerkékben épp úgy, mint fényes feketében, farmerfeketében és gyöngyházfényű olívazöldben.