A 250-es előd hangos siker lett egész Európában, ezért a Kawasakinak valami nagy durranással kellett előrukkolnia ahhoz, hogy ez a széria folytatódjon. Mivel a vagány külső ebben a kategóriában ugyanolyan fontos, mint a 600-as vagy 1000-es sportgépeknél, ezért olyan dögös formával ruházták fel a 300-ast, amilyenre korábban ilyen kisméretű gépnél még nem volt példa.

A ZX-10R-ére hajazó fényszórók és fejidom persze keveset érnének, ha a műszaki tartalom maradt volna a régiben. A vázon hosszirányban merevítettek az elődjéhez képest, és immáron nagyobb szilárdságú acélból készül, a motortartó bakok pedig már gumiból vannak, így sokkal kevesebb a vibráció. A legfontosabb változás azonban az, hogy a soros kéthengeres 250-es lökettérfogatát 296 cm3-re növelték, így a teljesítmény 39 lóerőre emelkedett.

Fehér, LED-es háttérvilágítást kapott a műszerfal Fehér, LED-es háttérvilágítást kapott a műszerfal

Sportmotor létére meglepően kényelmes

A lóerők száma nyilván nem teszi lehetővé, hogy az autópályák királyai legyünk a kis Ninjával, de az anti-hopping kuplung, a szélesített hátsó kerék és az átdolgozott futómű miatt kellemes meglepetés érheti a vezetőt kanyargós utakon. Igen, a viszonylag szerény teljesítmény ellenére élmény vele menni, könnyű vele „támadni” a fordulókat, s ha a fék kicsit acélosabb lenne, makulátlan vezethetőségről beszélhetnénk. Kezdőknek sem jelenthet gondot a modell kezelése, hiszen „büntetlenül” húzhatjuk a gázt a kanyarból kifelé jövet, a hátsó kerék nem fog elpörögni és a teljesítmény sem zúdul a nyakunkba hirtelen. A rövid áttételezésű váltó miatt persze sokat kell kapcsolgatni, ami megszokást igényel. Egyébként 6000-es fordulatnál kap életre a kis blokk, s egészen 13 000-ig pörgethetjük. A 300-as Ninjának ugyan van annyi ereje, hogy tartsa a megengedett sztrádatempót, ám ilyenkor már nagyon magas a fordulatszám.

Nagyobb lökettérfogata mellett dupla pillangószelepeivel és könnyített dugattyúival is különbözik elődjétől az új blokk Nagyobb lökettérfogata mellett dupla pillangószelepeivel és könnyített dugattyúival is különbözik elődjétől az új blokk

Hogy a takarékosságra való törekvés már a motorkerékpár-gyártókat is elérte, azt mi sem példázza jobban, mint hogy egy Eco-jelző került a műszerfalra, amely akkor jelenik meg, ha visszafogott stílusban közlekedünk. A teljesítmény mellett még egy dologban nagyon különbözik a nagy Ninjáktól a 300-as. A vezetői pozíció természetes, a csuklókra jutó terhelés ezáltal lényegesen kisebb. Ez pedig egy kifejezetten jó döntés volt a Kawától, mert a felmérések szerint ezeket a motorokat a legtöbben városi körülmények között használják.

A fék nem igazán harapós, de legalább lehet hozzá rendelni ABS-t A fék nem igazán harapós, de legalább lehet hozzá rendelni ABS-t

Tetszett
– agresszív megjelenés
– könnyű irányíthatóság
– igényes kivitelezés

Nem tetszett
– túl feszes hátsó futómű
– nem állítható fékkar
– kisméretű tükrök

Összegzés
Kisebb hiányosságai ugyan vannak, de manőverezhetőségével és vadító külsejével a kezdő sportmotorosok álma lehet a Ninja 300-as. 1,5 millió forintos ára összhangban van a képességeivel.

Kawasaki Ninja 300
Lökettérfogat: 296 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 29 kW (39 LE) 11 000/perc
Max. nyomaték: 27 Nm 10 000/perc

Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2015/750/1110 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Fék elöl/hátul: 290/220 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 110/70 R17/140/70 R17
Menetkész tömeg: 172 kg
Tesztfogyasztás: 4,7 l/100 km
Alapár: 1 499 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!