Az eredeti R7-es, pontosan az YZF-R7-es a márka által valaha piacra dobott legkülönlegesebb sportgépek egyike, 1999-ben mindössze 500, homologizációs példányt gyártottak belőle. Deltabox II-es vázával, titániumszelepeivel és Öhlins futóművével a kor csúcstechnikáját képviselte, Noriyuki Haga, a japán versenyzőlegenda pedig ódákat zengett róla, mennyire könnyen vezethető.

A YZF-R7-es a Yamaha egyik legendája. Manapság már gyűjtői kincsnek számít

Az új R7-es (YZF előtag nélkül) egészen más filozófiát képvisel, de nemcsak a névrokonhoz, hanem az aktuális YZF-R1-eshez és az R6-oshoz képest is. Utóbbi két típussal ellentétben nem egy végletekig kihegyezett köridőhajszolóról, hanem egy „hétköznapi” sportmotorról van szó. Bár az R7-es elérhető lesz A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 48 lóerős verzióban is, a fojtás nélküli kivitel 73 lóerős csúcsteljesítménye is az abszolút észszerű kategóriába tartozik – nem véletlen, hogy a Yamaha szerint a fiatal korcsoportból kerülnek majd ki azok, akik ráharapnak az újdonságra. Bár a 689 cm3-es, soros kéthengeres blokk hallatán nem ugrik meg a legtöbb motoros pulzusszáma, a 270 fokos gyújtáselékelés miatt meglehetősen karakteres hangra számíthatunk, már csak azért is, mert az XSR700-as és az MT-07-es naked bike-ok már bizonyították, hogy egy sorkettes is szólhat jól. A csupasz gépekhez képest ugyanakkor eltérőek a motorvezérlés, a szívó csatornák és a teljes kipufogórendszer, sőt, a Yamaha ígérete szerint még jobban veszi a gázt. A szekunder fogaskerék megváltoztatásával az áttételezés is rövidebb, így a mezteleneknél valamivel jobban gyorsul.

A tank és az ülés kialakítása is egyértelművé teszi, hogy az R7-es sportmotor, a villában a húzó- és nyomófokozati csillapítás is állítható. Az MT-07-esben és az XSR700-asban már bizonyított a sorkettes blokk

Miközben az üléshelyzet kevésbé hasalós, mint az R1-esen és az R6-oson, azért szó sincs arról, hogy a technikán spórolt volna a Yamaha. A radiálisan rögzített Brembo féknyergek mellett említést érdemel a gyorsváltó és a minden paraméterében állítható, 41 mm átmérőjű KYB villa is. A meglehetősen kompakt méretű, viszonylag rövid tengelytávolságú modell tömege feltankolt állapotban 188 kg, vagyis a lecsupaszított R6 Race-nél 2, míg az R1-esnél 13 kg-mal könnyebb. Miközben az idomzatnál látszik, hogy a nagytesók jelentették a kiindulási alapot, a lámpaelrendezés itt teljesen újszerű, a ram air nyílás helyére tették a fényszórót.

Bár az R7-es nagy érdeklődésre tarthat számot számos régióban, a piaci bevezetés időpontja nem mindenhol szerencsés, Európába ugyanis csak októberben érkeznek az első példányok. Mivel a Yamaha meglepően kedvező árakat szabott a sorkettes modelljeinek (az MT-07-es 2,7, az XSR700-as 3,0 millió Ft), minden bizonnyal itt sem esnek majd túlzásokba.

Yamaha R7
Lökettérfogat: 689 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 54 kW (73 LE) 8750/perc
Max. forgatónyomaték: 67 Nm 6500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1395 mm
Ülésmagasság: 835 mm
Üzemanyagtank: 14,0 l
Fék elöl/hátul: 2×298/245 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/180/55 R17
Feltöltött tömeg: 188 kg
Forgalmazás: októbertől