Még csak három éve van piacon a Yamaha MT-09-es, de azt már most megelőlegezhetjük, hogy igazi sikersztoriként vonul majd be a márka történelmébe. A sarkos külsejű izomnaked műszaki alapjaira épül az XSR900-as, mely megjelenését tekintve klasszikus csupasz motor, ugyanakkor az első méterek után világos lesz, csak a „körítés” idézi a múltat.

Túl sok információ kis helyen: ez a műszeregység nem éppen telitalálat
Túl sok információ kis helyen: ez a műszeregység nem éppen telitalálat

Van állítható és kikapcsolható kipörgésgátlónk, radiálisan rögzített féknyergek, blokkolásgátló, csúszókuplung és nem mellesleg az MT-09-esből átemelt 845 cm3-es, soros háromhengeres blokk. A 115 lóerős teljesítmény már elég ahhoz, hogy igazi adrenalinfröccs legyen a gyorsulás, kettes fokozatban elkönnyül az eleje, és mivel szélvédelem gyakorlatilag nincs, a szubjektív sebességérzet is magas. Az hagyján, hogy erős, a sorhármas egyesíti a sornégyesek pörgősségét a V2-esek nyomatékosságával – ez a blokk így, ahogy van, tökéletes, a 270 fokban elékelt főtengely, no meg a tömzsi kipufogó miatt a hangja is csúcs, ennél jobbat nehéz komponálni. A könyörtelenül lassító fékrendszer és a kemény futómű jól passzol ehhez, de futóműállítás ide vagy oda, az XSR900-as a jó minőségű utakat szereti, a töredezett vagy keresztbordás felületekkel hadilábon áll. Érdekes, hogy az új Yamaha nem az a motor, amely a legkisebb testsúly áthelyezésre válaszol, erős kezet és határozottságot kíván a vezetőtől, de attól élő és közvetlen az egész, hogy kicsit dolgozni kell vele – a szűk kormányelfordítási szög városban megszokást igényel. Egyébként meg annyira természetes és kényelmes az üléspozíció (az utasnak sincs rossz dolga), hogy az volt a benyomásom, bármeddig el tudnék motorozni vele, pedig nem egy hosszú utakra tervezett túramasina járt nálunk.

Az egyik leginkább részletgazdag Yamaha az XSR900-as. A kipufogó egészen tömzsi
Az egyik leginkább részletgazdag Yamaha az XSR900-as. A kipufogó egészen tömzsi

Összességében nagyon kívánatos motorról van szó, melynek még a 3 348 000 Ft-os ára sem vészes (a nagy ellenfél BMW R nineT 4 916 000 Ft). Azon lehet vitatkozni, hogy a hátsó lámpa vagy a digitális műszeregység megtöri-e a harmóniát, de az biztos, hogy stílusos, erős és közvetlen motorról van szó, melynek összeszerelési minőségét a kétszer ilyen drága gépek is megirigyelhetnék.

Yamaha XSR900
Lökettérfogat: 847 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 10 000/perc
Max. nyomaték: 88 Nm 8500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1440 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtank: 14 l
Fék elöl/hátul: 2 x 298/245 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/180/55 R17
Feltöltött tömeg: 195 kg
Alapár: 3 348 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!