Hosszú távú túrázásra optimalizált változatokkal bővült a BMW R 18-as motorkerékpár választéka, a Transcontinental változat minden elképzelhető földi luxussal rendelkezik, a B (értsd bagger) kivitellel a sportosabb gépre vágyókat célozzák. Közös vonás a 91 lóerős teljesítményű 1802 köbcentiméteres boxer, a 24 literes tank, egyébként meglepően sok az eltérés a két testvérmodell között.

A BMW R 18 Transcontinental nagyobb méretű szélvédőt kap, a műszerfalán négy analóg órát helyeznek el. Ezüst színre fújják a boxert, amelyre bukócsövek vigyáznak, nem spórolnak a krómmal és a hátul utazó a felső dobozban kialakított kényelmes üléstámlának is örülhet, és ennél a modellnél van ülésfűtés is. A sportosabb stílust képviseli a B a feketére fényezett blokkjával, karcsúbb ülésével, alacsonyabb szélvédőjével.

Alapáron jár a tempomat az R 18 túraváltozataihoz, extraként érhető el a távolságtartó tempomat, utóbbihoz jár kanyarfunkció is, azaz kanyarhoz közeledve automatikusan csökkenti a tempót az elektronika a kényelmes és biztonságos kanyarodási szöget eredményező sebességre. A Transcontinental és a B is az alap R 18-nál szélesebb és kényelmesebb lábtartókat kap, alapfelszerelés a 10,25 colos képernyő és a Marshall hifi.