A versenyzés a Yamaha DNS-ének szerves részét képezi attól a naptól kezdve, amikor a gyárat 1955. július 1-jén megalapították, hiszen július 10-én az YA-1-es gép már meg is nyerte a Mount Fuji Ascent Race versenyt. Az első nemzetközi megmérettetésre 1958-ban került sor az egyesült államokbeli Catalinában, az első világbajnoki Grand Prix verseny pedig az 1961-es franciaországi verseny volt, ahol a 250 köbcentis RD48 versenymotort indították. Alig két évvel a Yamaha debütáló GP-je után Fumio Ito a Belga Nagydíjon megszerezte a márka első GP-győzelmét az RD56-ossal, és a vállalat azóta is csak előre tekint.

1964-ben a Yamaha megnyerte első világbajnoki címét, valamint az első konstruktőri bajnoki címet Phil Readnek köszönhetően a 250 köbcentiméteres kategóriában, ami az első volt a sok győzelem közül abban az évtizedben. Ez volt a kezdete egy hihetetlen utazásnak a vállalat versenyprogramjában részt vevők számára, és az elmúlt 60 év során a Yamaha az egyik legsikeresebb gyártóként betonozta be magát, több mint 500 Grand Prix-győzelemmel, 38 versenyzői, 37 konstruktőri és 7 csapatbajnoki címmel.

1964-ben a versenyosztály bemutatta a 250 köbcentiméteres Grand Prix versenygépét, amely új, egyszínű piros csíkkal és piros első sárvédővel ellátott fehér burkolatot kapott. Ez jó ómennek bizonyult, és a gyár pilótája, Phil Read megnyerte a Yamaha első világbajnoki címét. Ez a merész, egyszerű és dinamikus piros-fehér színösszeállítás hamarosan a Yamaha azonnal felismerhető védjegyévé vált a Grand Prix utcai versenyeken, és a Yamaha gyorsulási blokkjának előfutára volt: vitathatatlanul a leghíresebb és legkedveltebb színösszeállítás, amely valaha is szerepelt versenymotoron.

A fehér burkolat a piros sebességmérővel gyorsan a Yamaha versenygépeinek meghatározó színösszeállításává vált Európában a következő két évtizedben, egészen a Rainey és Lawson korszakig. A közelmúltban leleplezett gyári M1 hihetetlen reakciókat váltott ki a közvéleményből, mivel a különleges 60th Anniversary gyorsasági blokk színei bizonyítják, hogy ez a vállalat egyik legfelemelőbb színösszeállítása, amely minden korosztályban népszerű a motorosok és a rajongók körében. Az egyszerű, dinamikus, időtlen és azonnal felismerhető gyorsasági blokk örökre a Yamahához és a vállalat történetének egy különleges korszakából származó, rendkívül sikeres GP-kampányaihoz fog kapcsolódni.

A Yamaha híres világbajnokság-győztes gépeihez hasonlóan a World GP 60th Anniversary R1, R7, R3 és R125 modellek tiszta fehér karosszériát viselnek, a piros gyorsasági blokkot alkotó erős vízszintes piros csíkkal és fehér függőleges vonalakkal. Ez az autentikus versenymotor színösszeállítás a Yamaha győztes gyári motorjaihoz hasonlóan teljesen piros első sárvédővel és aranyszínű kerekekkel rendelkezik, és ezt az időtlen megjelenést sárga első rendszámtábla, egy évfordulós embléma, valamint az üzemanyagtartály tetején és a faron végigfutó piros csík teszi teljessé.

A Yamaha 1961-es GP-debütálása óta a vállalat több mint 500 nagydíjgyőzelmet aratott olyan legendás versenyzőkkel, mint Read, Ivy, Saarinen, Agostini, Roberts, Lawson, Rainey, Lorenzo és Rossi, és nemrégiben Quartararo – és ezek a történelmi versenyszínek kiemelik a Yamaha versenymotorjai ész összes R-sorozatú modell közötti kapcsolatot.

A jubileumra a Yamaha Marine az olasz Cantieri Capelli céggel közösen készült, a genovai hajókiállításon egy különleges merev felfújható csónakot (RIB) mutattak be, amelyet a legendás Yamaha GP matricázás ihletett. A nagyteljesítményű motorok világában jártas, Yamalube YART Yamaha EW-versenyzőt, Niccolò Canepát lenyűgözte Capelli tervezése, és a Tempest 750 Sport RIB felépítése, valamint a 250 lóerős V6-os Yamaha tengeri motorja, amikor az olaszországi Varazzéban bemutatta, hogy mire képes hajó. Rögtön az esemény után Canepa közvetlenül a Paul Ricard pályára indult Dél-Franciaországba, hogy megkezdje a Bol d’Or 24 órás EWC versenyét.

Az olaszországi Cantieri Capelli által tervezett és gyártott TEMPEST 750 SPORT RIB közepes méretű hajó, optimalizált fedélzeti hellyel és magas felszereltséggel, amelyet egyetlen Yamaha V6-os motor hajtja, amelyet az évfordulós színek tesznek egyedivé. A 250 lóerős, V6-os motornál a digitális elektromos kormányzás (DES) funkció, a Yamaha exkluzív Total Tilt és sugárfék (TERE) funkciója a Yamaha zászlóshajója, az XTO által ihletett lenyűgöző új megjelenéssel társul.