Pannóniával a londoni olimpiára

2012. június 25. (hétfő)

Egy 47 éves oldalkocsis Pannóniával a Közlekedési Múzeumból indult a Londoni Olimpiai Játékokra a Pannónia – expedíció június 23-án.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A kétfős csapat, Treszl Gábor és Hunyadi Bence, egy 1965-ös évjáratú Pannonia T5-ös típusú 250 cm3-es, 15 lóerős, 70 km/óra végsebességű motor matuzsálemmel vágott neki az oda-vissza 12.000 km-es útnak. A már hagyományosnak számító veterán motoros expedíció korábban sikeresen teljesítette küldetését a 2004-es athéni és a 2008-as pekingi olimpiára is. A Kínát megjáró ugyanilyen típusú „Panni néni” becenevű háromkerekűt a 2008-as túra befejezése óta a Közlekedési Múzeum őrzi.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A mostani expedíció útvonala Észak-Afrikán keresztül, a Földközi-tenger megkerülésével 17 országon át vezet a brit fővárosba, az oda-vissza út tervezett menetideje pedig összesen két hónap. A túra résztvevői a magyar judo válogatott szereplésére szeretnének megérkezni a XXX. Nyári Olimpiai Játékokra.

 

A Treszl-Hunyadi páros naponta átlagban 200-300 km-t tesz majd meg, felváltva, 2-3 óránként cserélve egymást a vezetőülésben. Az összesen két hónaposra tervezett túrára alkatrészeket, szerszámokat, tartalék külső-belső gumikat is visznek magukkal, felkészülve az út közbeni esetleges nehézségekre – mindennek a motoron kell elférnie, hiszen szervizkocsi nem kíséri a járművet. A kalandvágyó fiatalokat az út során az Atlasz és az Alpok magaslatai is várják majd, de ők az afrikai nyári forróságtól és bürokráciától jobban tartanak.

 

A Közlekedési Múzeum Facebook oldalán folyamatosan tudósít az utazásról és az expedíció befejeztével kiállításon tervezi bemutatni az út történetét. A Pannónia testvér-expedíciója egy hónappal később, július 23-án egy 25 éves Roburral észak-európai túrát téve tervezi elérni a londoni Olimpiai Stadiont.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Pannóniával a londoni olimpiára

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?