A Harley legnagyobb újdonsága az idei évben a vízhűtésű hengerfejjel ellátott Electra Glide volt, így a Street Glide nem került kellően reflektorfénybe. Pedig a gyártó ezúttal valóban teljes körűen modernizálta a legsportosabb batwinges (denevérszárny-idomos) típusát. Most nem merült ki az újdonságok sora a friss színekben vagy a módosított lábtartóban, a 2014-es modellév olyan újításokat hozott, mint a hidraulikus kuplung és az infotainment rendszer megjelenése, sőt, teljesen új kofferek, ráncba szedett futómű és átdolgozott motorblokk teszi versenyképesebbé a típust.

A rádió a kormányvégeken elhelyezett joystickekkel is vezérelhető A rádió a kormányvégeken elhelyezett joystickekkel is vezérelhető

Óriási test, könnyű kezelhetőség

Már az első métereken feltűnik, hogy ennyire kis erővel használható kuplunggal még nem találkoztam egyetlen milwaukee-i modellen sem. Bizony nem csak az „alkardurrantós” kuplungot kell elfelejtenünk, hanem sajnos a korábbi modellek jellegzetes, gyönyörű motorhangját is. Nem szól rosszul az 1690 cm3-es, léghűtéses V2-es, de az emissziós normák miatt már egészen csendes, ugyanakkor a hegyesebb vezérműtengely miatt (High output verzió) még ezt az óriási, közel négymázsás testet is kellő lendülettel viszi. A blokk leginkább a középső fordulatszám-tartományt szereti, 2000 alatt rángat, 4500 fölé pedig nem érdemes forgatni, mert ha felkapcsolunk, nyomatékból úgyis mindent megold.

A legkellemesebb meglepetéssel azonban a manőverezhetőség szolgált. Több videó kering a világhálón, ahogyan az amerikai rendőrség kötelékében szolgáló Electra Glide-okkal és Street Glide-okkal elképesztő mutatványokat hajtanak végre, s meg kell hagyni, a tömeg és a külső fényében nem gondoltam volna, hogy ennyire stabilan fordul. Az alacsony tömegközéppont mellett ebben szerepet játszhat a feszes hangolású 43 mm-es első villa is, amely egyébként a rossz utakkal hadilábon áll.

Szemet gyönyörködtető látvány a pulzáló, V2-es óriásblokk Szemet gyönyörködtető látvány a pulzáló, V2-es óriásblokk

Ami a komfortot illeti, egy nettó 21 500 eurós (kb. 6,4 millió Ft) túramotortól joggal várunk sokat: amíg a vezetőülésben ülünk, királyi a helyünk, hiszen a hatalmas idom jól tereli a szelet, a hifi remekül szól, a vezetői pozíció pedig úgy, ahogy van, tökéletes, egyedül az irányjelző kapcsolójának elhelyezése (külön-külön, a két markolaton) róható fel hibának. A hátsó ülés azonban csak rövid etapokra való, egyszerűen rövid az ülőfelület. Kár, mert az új kofferekben két személy holmija is könnyedén elfér, az átdolgozott zármechanizmus pedig sokkal egyszerűbbé teszi a fedelek nyitását-zárását.

Egoista: spártai körülmények várják a Street Glide utasát Egoista: spártai körülmények várják a Street Glide utasát

TETSZETT
– komfortos vezetőülés
– alacsony tömegközéppont
– egyedi megjelenés

NEM TETSZETT
– kényelmetlen utasülés
– magas ár
– fékhatás

ÖSSZEGZÉS
Kisebb vagyonba kerül a Street Glide, mégis biztos vagyok benne, hogy megtalálja helyét a piacon. Külseje nagyon egyedi, azonban ez a motor csak a vezetőnek kényelmes.

HARLEY-DAVIDSON Street Glide
Lökettérfogat: 1690 cm3
Hengerek/szelepek: V2/4
Max. teljesítmény: nincs adat
Max. forgatónyomaték: 142 Nm 3250/perc

Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2450/960/1350 mm
Tengelytáv: 1625 mm
Ülésmagasság: 695 mm
Üzemanyagtank: 22,7 l
Fék elöl/hátul: 300/300 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 130/70 R18/180/65 R16
Menetkész tömeg: 372 kg
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
Alapár: 21 500 euró (ÁFA és regadó nélkül)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!