Korszakok találkozása: a klasszikus óracsoport felett helyezkedik el az érintőképernyő. Fotó: Balogh Bence

Sokat lehetne vitatkozni a közlekedési morálról, de az autósok szerintem egyre inkább megkönnyítik a kulturált motorosok dolgát. A Road Glide Special-ön ülve viszont az előzékenység olyan fokát ismerhettem meg, mint korábban soha: amint meglátták a tükörben a gigászi méretű, dupla fényszórós cápafejet, úgy mentem el az álló kocsisorok között, mintha egy kis robogón ültem volna. Cipzárszerűen nyílt meg az út, amit őszintén szólva egyáltalán nem bántam. A Harley kuplungjától bedurranhat az ember karja, és a hatalmas V2-es valósággal ontja magából a meleget – egy hosszabb piros lámpánál szaunában érzi magát a motoros.

Sok kompakt személyautó is csak álmodhat az 1868 köbcentiről…

A 2019-es modellév legfontosabb újdonsága pedig egyértelműen az óriásblokk, a folyadékhűtéses hengerfejű, de még mindig tolórudas szelepmozgatású, 1868 cm3-es V2-es. Sok kompaktautónál ennél jóval kisebb a csúcsmotor, szóval nem meglepetés a kraft, a hat fokozat bármelyikében dinamikusan indul meg, az már más kérdés, hogy az elektronikus gázkar adagolhatóságán még lenne mit csiszolni. A gigászi, 163 Nm-es nyomaték jól jön, mert a Road Glide Special kilenc kiló híján négy mázsát nyom a mérlegen. Ezzel még nem is lenne akkora baj, hiszen az Electra Glide-ok sem könnyebbek, csakhogy a cápaidom miatt nagyon orrnehéz a gép. Érdekes, hogy az idomot nem a kormányhoz rögzítik, tehát nem fordul a motorral együtt, ezért is jó, hogy a full-LED-es fényszórók kanyarkövetők. De nemcsak a lámpák modernek és csúcskategóriások, hanem a kulcs nélküli indítás, a kesztyűben is vezérelhető óriáskijelző (6,5 colos), a telefonpárosítás lehetősége vagy az integrált fékrendszer is említésre méltó. Akár az első vagy a hátsó féket működtetjük, az elektronika ügyesen, ideális mértékben osztja el a fékerőt. Mivel csak 7 km/órás tempó felett aktiválódik a rendszer, kis manővereknél, például szűk megforduláskor a hátsó fék ugyanúgy a segítségünkre lehet!

Simán elnyel egy hátizsákot az oldalsó doboz

És a futómű? Amint másodrendű utakra érünk a Road Glide-dal, egyértelművé válik, hogy a jó minőségű burkolatokat szereti, ott viszont olyan érzése van a vezetőnek, hogy a világból is kimenne. Az ülés kényelmes, a szélvédelem hatásos, és ha több levegőre lenne szükségünk, kinyithatjuk a fejidom csatornáit. Mivel az oldalkofferekbe 70 liternyi csomagot pakolhatunk, elfelejthetjük a hátizsákos vagy a tanktáskás megoldásokat. Egyrészt egy Harleyn egyik sem mutat jól, másrészt a tanknál pontosan látszik, hogy a fényezés egyenesen gyönyörű! Olyan mélysége van és úgy csillog, ami inkább a kisszériás motorokra és nem a tömeggyártású gépekre jellemző. Őfelsége tehát minden előnyével és hátrányával együtt is lehengerlő jelenség, és nem vitás, hogy megtalálja közönségét. Még úgy is, hogy alapára 23 697 euró, vagyis kb. 7,6 millió Ft.

A Special ismertetőjegyei közé tartoznak a fekete kipufogók és váltóház

Tetszett
• egyedi stílus
• nyomatékos motor
• oldaldobozok
• gazdag felszereltség
Nem tetszett
• utaskomfort
• nagy hőterhelés
• városban fárasztó

Összegzés
Nem a Road Glide Special a Harley legjobb túramotorja, van nála kényelmesebb és jobban manőverezhető modell is. Kisugárzása és stílusa viszont semmilyen más európai vagy japán típussal sem téveszthető össze. Ha szabad az út előttünk és nem kell városban cammogni, minden méter élmény!

Harley-Davidson Road Glide Special
Lökettérfogat: 1868 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: n.a.
Max. nyomaték: 163 Nm 3000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1625 mm
Ülésmagasság: 695 mm
Üzemanyagtank: 22,7 l
Gumi elöl/hátul: 130/600 R19/180/55 R18
Menetkész tömeg: 391 kg
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
Alapár: 23 697 euró