Nem éppen mesébe illően kezdődött a BMW új robogóinak – a tesztünkben szereplő C 600 Sport és a kényelemre hangolt féltestvér, a C 650 GT – karrierje. A tavaly ősszel bemutatott páros forgalmazásának kezdete eredetileg tavaszra volt időzítve, azonban homokszem került a gépezetbe: bizonyos műanyagok minősége (sorják és nehezen záródó rekeszek) egyszerűen nem ütötte meg a BMW-től elvárt színvonalat, ezért a gyártó úgy döntött, orvosolja a hibát.

Ez a kis hírverés nem hiányzott a BMW-nek, de az igazat megvallva így is találunk néhány műanyag elemet, melyek nem úgy illeszkednek, ahogy ez elvárható. Ennyinél azonban megáll a kritikusok tudománya, mert egyébként a C 600 Sport minden szempontból nagyon mély benyomást tesz a vezetőre.

Fejlettségből jelest érdemel a BMW újdonsága

A BMW Motorrad sokkal jobban érzi a „ritmust”, mint talán bármelyik más gyártó manapság, kis túlzással amibe csak belefognak, az jól sül el – elég, ha arra gondolunk, hogy a több sebből vérző magyar motorpiacon tavaly 50-nél is több K 1600-as kelt el. A presztízs pedig a robogók mezőnyében is kulcs lehet a sikerhez. A C 600 Sport külseje önmagában is feltűnő, matt kék fényezése és a motorkerékpárok világában egyedülállónak számító LED-es nappali menetfénye messziről tudatja, nem egy átlagos robogóról van szó. Ha kicsit hunyorítunk, még sportosságot is beleláthatunk, de ebben a modellben az a legjobb, hogy robogó létére képes kényeztetni.

Úgy, ahogy van, hibátlan: igényes, informatív műszerfal Úgy, ahogy van, hibátlan: igényes, informatív műszerfal

Az ülés, úgy, ahogy van, tökéletes: van rajta hely, párnázása pont ideális, illetve a lábunknak is elegendő hely jut. Az sem mellékes, hogy a hátsó ülés átlagos termetűeknek szuperkényelmes, ugyanis a lábtartó eléggé alacsonyra került. Aztán itt van az állítható szélvédő, ami olyan széles tartományban mozgatható, hogy a teljes szembeszéltől a szinte minimális menetszélig minden lehetséges. Eközben pedig arra is módunk van, hogy automata módba rakjuk a kormány- és az ülésfűtést (az utasnak is van!), így ez esetben az elektronika a külső hőmérséklet és a menetszél függvényében melegít. Állítólag mínusz 15 fokban adja le a maximumértéket…

Jól megy, alig fogyaszt, de egy kisautó árába kerül

Ami a praktikus részleteket illeti, a műszerfal alatt két rekeszt találunk, (az egyik zárható), de az ülés alatti tároló bizony nem túl nagy. Egészen addig, amíg nem használjuk a Flexcase rendszert, ami tulajdonképpen egy ügyes bővítési lehetőség, amivel már egy sisak elfér az ülés alatt. A rendszer csak álló helyzetben működik, ugyanis a rekesz lefelé, a hátsó kerék felé bővíthető, vagyis ilyenkor a rugalmas anyagból készített Flexcase az abroncson pihen. Nagyon jó dolog ez, hiszen például bevásárlásnál nem kell magunkkal vinni a sisakot.

A két méretes rekeszből csak az egyik zárható A két méretes rekeszből csak az egyik zárható

Soros kéthengeres, 647 cm3-es blokk hajtja a modellt, 60 lóerős teljesítménnyel, ami már előrevetíti, hogy nem csak városi motorról van szó. 7,1 szekundum alatt sprintel álló helyzetből százra, de nagyobb tempóról is könnyedén gyorsít. Maximum azt kifogásolhatjuk, hogy állandó haladáshoz aránylag magas fordulaton dolgozik az erőforrás, de a fogyasztás így se rossz, a teszt végén 4,6 literes értéket jegyezhettünk fel. Az izmos motorhoz természetesen komoly fékrendszer is kell, így a BMW a kategóriára nem jellemző módon előre két féktárcsát szerel, s valóban, a teljesítményre nem lehet panasz, ahogyan a blokkolásgátló kifinomult működésére sem. A futómű viszont kicsit vegyes: országúton vagy autópályán jó, hogy feszes, de városban – tegyük fel, hogy itt használják majd a legtöbben – már nem annyira ideális, az úthibákon nem lép át túl elegánsan. A kezelhetősége viszont talán emiatt is elképesztően jó, minden további nélkül könnyű dönteni, és semlegesen viselkedik forszírozott tempónál is, ez pedig nem kis bravúr!

Nem túl nagy az ülés alatti tárolórész, de erre találták ki a Flexcase rendszert, mellyel a kerék felé bővíthetjük a térfogatot Nem túl nagy az ülés alatti tárolórész, de erre találták ki a Flexcase rendszert, mellyel a kerék felé bővíthetjük a térfogatot

Amikor árat szabtak a BMW új robogójának, ezúttal is a vastagon fogó ceruza került elő, a 3,3 millió forintos alapárra nyugodtan mondhatjuk, hogy nagyon borsos – ennél félmillióval olcsóbban hazavihetjük például az F 800 R naked bike-ot. Aki viszont hajlandó ekkora összeget áldozni egy robogónak kinéző, de annál sokkal többet tudó motorkerékpárra, az biztos, hogy nem fog csalódni.

Robogó létére élvezetes a C 600 Sport, de rendesen megkérik az árát Robogó létére élvezetes a C 600 Sport, de rendesen megkérik az árát

TETSZETT
kényelem
irányíthatóság
nyomatékos blokk

NEM TETSZETT
magas ár
összeszerelési minőség

ÖSSZEGZÉS
Még van mit csiszolni a C 600 Sporton, de mindent egybevetve abszolút pozitív az összkép. A remek irányíthatóság és a teljesítmény az árhoz hasonlóan párját ritkítja a robogók mezőnyében.

BMW C 600 Sport
Lökettérfogat: 647 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 44 kW (60 LE) 7500/min
Max. nyomaték: 66 Nm 6000/min

Sebességváltó: fokozatmentes automata
Tengelytáv: 1591 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Üzemanyagtank: 16 l
Fék elöl/hátul: 2×270/270 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R15 / 160/60 R15
Száraz tömeg: 249 kg
0-100 km/h: 7,1 s
Max. sebesség: 175 km/h
Tesztfogyasztás: 4,6 l/100 km
Alapár: 3 296 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!