Az utóbbi 30 évben több mint egymillió SH-t értékesített a Honda az európai piacon, a jelenleg három tagot, a 125-öst, a 150-est és a 300-ast magába foglaló sorozat pedig napjainkban is a legnépszerűbb típuscsaládok közé tartozik. Még úgy is, hogy a formavilág inkább az ázsiai ízlésvilágot tükrözi – ezen a ráncfelvarrás sem tudott változtatni. Miközben a 16 colos kerekek és a 25 lóerős teljesítmény egyértelművé teszik, hogy akár ingázómotorként is ideális lehet az SH300i, az idomok inkább a kis lökettérfogatú, városi robogókat idézik. Már az első méterek után egyértelmű lesz, hogy a 279 cm3-es blokk – ez a Honda első Euro-4-es motorkerékpár-erőforrása – mennyire könnyedén mozgatja a kis testet. Start-stop rendszer nincs, mint néhány más Honda robogóban, de a 3,5 literes fogyasztás nem csalódást keltő, a menetteljesítmények fényében biztosan nem. Városi körülmények között piros lámpától indulva komoly meglepetést okozhatunk az autóstársaknak, de ami a gyakorlatban fontos, hogy nem vérzik el akkor sem, ha gyorsforgalmi úton kell mennünk. A 100-110-es tempót mindenféle erőlködés nélkül hozza, és a 130 km/órát is képes tartani hegyen-völgyön. Igazából a csekély szélvédelem az egyetlen, ami gátolja a hosszú utakat, egyébként a 16 colos kerekekkel nagyon stabil magasabb tempónál is, legalábbis robogós viszonylatban mindenképpen. A nagy felniknek igazából csak előnyét lehet érezni, az úthiba-elvezető képesség messze jobb, mint egy 13 colos kerekű motornál.

Egyszerű és funkcionális a műszeregység. A zárható rekesz és a kulcs nélküli gyújtáskapcsoló. Fotó: Hilbert Péter Egyszerű és funkcionális a műszeregység. A zárható rekesz és a kulcs nélküli gyújtáskapcsoló. Fotó: Hilbert Péter

Érdekes, hogy külméreteit tekintve nem egy óriásrobogó az SH300i, viszont jól elférni rajta, még egy 190 centis vezető térde sem „ütközik” semmibe. Az ülés kifejezetten komfortos, ráadásul az utasnak sincs rossz dolga: a hátsó ülőhely alig magasabb, mint az első, és a remekül kézre eső kapaszkodó sem hiányozhat. Ha ez nem lenne elég, a modellhez alapáron adott 35 literes, egyébként igényes dobozt úgy alakították ki, hogy háttámlaként is funkcionáljon. Szóval ahhoz képest, hogy „csak” 300-as motorról van szó, nagyon is összeszedett! Ha mégis mondani kellene valamit, ahol fejlődésre szorulna, az az ülés alatti tárolórekesz. Az rendben van, hogy az idomban van egy zárható fiók, de mégiscsak az ülés alatti rész a lényeg. Egy zárt sisak belefér, de e szempontból teljesen átlagos a Honda.

Hosszú úton is kényelmes az ülés. Átlagos méretű az ülés alatti rekesz, a koffer alapáron jár a modellhez Hosszú úton is kényelmes az ülés. Átlagos méretű az ülés alatti rekesz, a koffer alapáron jár a modellhez

Van valami, amiben viszont a Honda diktálja az ütemet. Full-LED-es fényszóró és kulcs nélküli indítás könnyíti a vezető dolgát – éjszaka, a városon kívül, ahol nincs közvilágítás, zongorázni lehet a különbséget egy hagyományos, halogénizzós lámpához képest. A Honda Smart Key System előnyét sem kell magyarázni, ráadásul ilyen rendszerrel a legtöbb, jóval drágább motorkerékpár sem rendelkezik. Részben ennek a két alapáras tételnek, no meg a koffernek köszönhető, hogy 1 698 000 Ft szerepel az SH300i árcéduláján. Az való igaz, hogy a konkurenciánál sem éppen olcsók a robogók, de minimális ráfizetéssel már komoly nagymotort is kaphatunk az SH300i helyett. Azok persze közel sem olyan praktikusak, csáberejük viszont jóval nagyobb.

Csendes és nyomatékos a 279 cm3-es blokk, a forgalom ritmusát könnyen tarthatjuk Csendes és nyomatékos a 279 cm3-es blokk, a forgalom ritmusát könnyen tarthatjuk

Tetszett
• manőverezhetőség
• praktikum
• gyári doboz

Nem tetszett
• bumfordi forma
• magas felár a 150-eshez képest

Összegzés
Első látásra sose ítéljünk – az SH300i kapcsán ez abszolút így van. Sokkal többet ad, mint amit a külseje ígér, menetdinamikája és szolgáltatásai is meggyőzők. Az árát viszont emészteni kell, hiszen 200 ezer Ft-tal magasabb összegért már 500 cm3-es, kéthengeres motorkerékpár is választható a Honda palettájáról.

Honda SH300i
Lökettérfogat: 279 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 18,5 kW (25 LE) 7500/perc
Max. nyomaték: 25,5 Nm 5000/perc
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Tengelytáv: 1438 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Üzemanyagtank: 9,0 l
Fék elöl/hátul: 256/256 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 110/70 R16/130/70 R16
Menetkész tömeg: 169 kg
Tesztfogyasztás: 3,5 l/100 km
Alapár: 1 698 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!