Néhány idei motorkerékpár-újdonságban már hazsnálják is a Bosch kilencedik generációs blokkolásgátlóját, amely a cég állítása szerint a világon elsőként nem egy már meglévő rendszer adaptálása, hanem kifejezetten motorkerékpárok számára készült. Ennek megfelelően kicsi (0,4 liter térfogatú dobozban elfér a vezérlés) és könnyű (700 g), mindkét érték fele akkora, mint az előző generációnál.

Amíg 2010-ben az Unióban eladott motorkerékpároknak csak 16 százaléka rendelkezett blokkolásgátlóval, az új rendszertől jelentős fejlődést várnak, mert nem csak méret tekintetében, de árban is kedvezőbb a korábbiaknál. A német közúti baleseteket vizsgáló adatbázis szerint a motorkerékpáros balesetek 47 százalékát okozza az, hogy a sofőrök rosszul vagy nem kellő mértékben fékeznek, a blokkolásgátló segít ezen a helyzeten.

Apró a hidraulikus-elektronikus vezérlőegység Apró a hidraulikus-elektronikus vezérlőegység

A kilencedik generációs motorkerékpár-blokkolásgátlót egyébként a Bosch japán fejlesztőközpontjában hozták össze, moduláris felépítésének köszönhetően könnyen az adott motorkerékpár igényéhez lehet alakítani a tudását. A csúcsváltozatban például a blokkolásgátló automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül képes működtetni a másik kerék fékjét ha a sofőr az egyiket aktiválja. A fejlesztésben már olyan funkciókat tesztelnek, mint az első kerék túlfékezésének megakadályozása kanyarban, vagy kipörgésgátló a motorvezérlésbe avatkozással együtt, illetve emelkedőn elindulási segéd. Az Unió 2017-től teszi kötelezővé a motorkerékpárok számára a blokkolásgátlót.