A kaposvári stunt rideres Hondájának ugyanis a bydgoszczi viadal második napján elment a hátsó féke, persze éppen gyakorlata közben, így néhány nehezebb figura a tarsolyában maradt. Ennek ellenére a továbbiakban olyan produkcióval rukkolt elő, hogy a verseny végén csak a házigazda lengyelek egyik versenyzője szerzett nála több pontot.
– Komoly mezőny gyűlt össze, az európaiakon kívül voltak amerikaiak, japánok is – mesélte Mókus. – Az első nap után a legjobb húsz maradt versenyben, a harmadik napon pedig tizenöten folytathatták.
A kaposvári motorosnak a fékhiba miatt a tizenkettedik helyről kellett megkezdenie a felkapaszkodást, ám még így is jobban járt, mint a versenyben sokáig vezető litván motoros, aki hatalmasat bukott, s a kórházban ért véget számára – idő előtt – a vébé.


– Az aszfalt lehetett volna jobb is – állította Mókus –, a japánok szóvá is tették, hogy veszélyes a pálya. Ráadásul árnyékban 36 fok volt, ami a betonon ötvenet jelentett, s ez megviselt versenyzőt, motort egyaránt. Így rengeteg volt a bukás, persze ehhez az is kellett, hogy sok fiatal indult, akik sokat kockáztattak.
A korral szemben azonban ezúttal is a rutin és a tudás diadalmaskodott: Herczeg Balázs átlagban kétszer idősebb volt ugyan az indulók nagy részénél, ráadásul a felkészülési feltételek – főként nem az anyagiak – sem mellette szóltak, mégis – pályafutása során immáron harmadszor – eljutott az ezüstéremig.
– Január óta készültem a vébére – jegyezte meg –, napi öt-hat órát motoroztam a teherpályaudvaron. Ezúttal rossz érzés sem maradt bennem, hogy megtolták a győztest, azért tudott megverni, s a koromat nézve, azt hiszem, ez a legfényesebb érem a háromból.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!