Bear Grylls, Licitvadászok, Aranyláz Alaszkában, Amcsi benzinfalók, Konténervadászok, Autókereskedők, Állítólag – a Discovery Channel nézőinek nem kell bemutatni a tévécsatorna legismertebb és legkedveltebb műsorait. Nem úgy az Outrageous acts of science – nagyjából: A tudomány elképesztő cselekményei – című, egyelőre még csak az Egyesült Államokban futó sorozatot, melyben a műsor készítői a fizika törvényeit megcáfoló teljesítményeket válogatnak össze, melyekről aztán elismert amerikai fizikusok magyarázzák el, valójában miért lenne lehetetlenség megvalósítani őket. A sorozatot két éve vetítik a tengerentúlon, legújabb, harmadik évadát pedig a nyártól mutatják be. Az egyik epizód az extrém sportokkal foglalkozik majd: egy búvár és egy sportrepülő mellett a legnagyobb szerep a kaposvári stunt rideresnek, Herczeg Balázsnak, vagy ahogyan motoros berkekben mindenki ismeri, Mókusnak jut.

A stáb folyamatosan kerekedő szemmel rögzítette Mókus trükkjeit A stáb folyamatosan kerekedő szemmel rögzítette Mókus trükkjeit

– Tavaly feltöltöttünk az internetre egy klipet a legnehezebb és leglátványosabb trükkjeimről – meséli Herczeg Balázs –, a discoverysek valahogy rátaláltak, megtetszett nekik, s megkerestek.
A szerkesztők ugyanis abszolút a műsor profiljába illőnek találták a különféle kunsztokat, főleg azután, hogy Mókus nemcsak a legmodernebb masinákkal, hanem egy régi Pannónia motorral is bemutatta őket. Így aztán, bár a stunt ridingnak az Egyesült Államokban rengeteg képviselője akad, mégis úgy döntöttek, a kaposvári motorosakrobata kell nekik a műsorba. Hosszas egyeztetések után április végén megérkezett egy forgatócsoport Nagy-Britanniából, akik aztán az előzetes tervekkel ellentétben nem az eredetileg kiválasztott helyszín, a tököli reptér, hanem a kaposvári teherpályaudvar felé vették az irányt.

– Mindig ott gyakorlok – jegyezte meg Mókus –, Tököl viszont jobb terep lett volna, ám olyan feltételeket szabtak, amit végül az angolok nem akartak teljesíteni. Így aztán múlt csütörtökön a húskombináti vasúti megálló túloldalán kezdtek dolgozni a kamerák és a reflektorok, s órákon át rögzítették ugyanazokat a mozdulatsorokat.
– Az volt a baj, hogy féltek –
nevette el magát Herczeg Balázs. – Hiába látták a klipet, nem hitték el, hogy valóban meg lehet csinálni azokat a figurákat, s abban sem bíztak, hogy végig uralni tudom a motorokat. Így aztán többször is előfordult, hogy már majdnem leforgattunk egy mozdulatsort, ám az operatőr az utolsó pillanatban elugrott, azt hitte elütöm… Vagy éppen felkapta a földre tett kamerát, nehogy összetörjem.
A stáb folyamatosan kerekedő szemmel rögzítette Mókus trükkjeit, a fizikus pedig ingatta a fejét, nem talált rá magyarázatot, mitől megy tovább a motor, ha utasa leugrik róla, s csak fut mellette, vagy éppen hogyan lehet hátrafelé egykerekezni az első keréken egy hátsókerék-hajtású járgánnyal. Vagy éppen miért nem dől fel a gép, amikor a motoros egy a hátuljára szerelt létrán hat méter magasba mászik fel…

– Még sisakkamerát is kaptam, hogy a lehető legközelebbről láthassa mindenki, nincs semmi csalás – folytatta Mókus. – Mindent legalább tízszer felvettek, különféle szögekből, perspektívákból, centiméterre ki volt számolva minden.
A nagyjából hat órás anyagból körülbelül tíz perc kerül majd az ominózus epizódba, mellyel a kaposvári motoros meghódíthatja Amerikát.
– Eredendően nincsenek tengerentúli terveim – állította Mókus –, de ha úgy alakul, egy hosszabb turnét bevállalnék, odakint ugyanis elképesztő hagyománya van a különféle motoros show-knak. De nem ezért örültem a megkeresésnek, s még csak nem is a pénz miatt, amit a forgatásért kaptam, sokkal inkább hosszú távon lehet haszna egy ilyen szereplésnek, hiszen a szponzorok felé jól mutat egy discoverys szereplés.
Érthető, hiszen a tévések ilyen esetekben a világ legjobbjával akarnak együtt dolgozni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!