Kereknek álcázott LED-es fényszóró, benne a márkanévvel. Persze minden világítás LED-es. Fotó: Papp Gergely

Messziről úgy néz ki, mint egy összement streetfighter gép – a komoly első villa, a központi rugós hátsó és az egész gép kiállása alapján hihető. Aztán keressük a motort, és amikor megtaláljuk, gyengül az első benyomás, különösen akkor, ha elindulunk. De ne legyünk nagyképűek, a motorkerékpár nem 500 köbcentinél kezdődik.

Masszív első villa és a szép öntött, küllős kerék. A radiális rögzítésű Nissin féknyergek a hullámos féktárcsákkal és természetesen ABS-szel

125 köbcentivel is van élet, különösen ha azt is tudjuk, hogy ez a gép belefér az A1 kategóriába. Ja, így már egészen más. Mindjárt tudjuk értékelni a finom műszaki megoldásokat, mert van belőlük rendesen.

Íme, a technika, lehet gyönyörködni a részletekben. Már annak, aki hozzám hasonlóan örömét leli az ilyen dolgokban. Hogy miért piros a hátsó központi rugó? Azért, hogy szép legyen! Egyértelmű, nem? És azok a hátsó lábtartók… Persze bátor és kicsi legyen az a lány, aki rendeltetésszerűen akarja használni, és szeresse a motorost, mert szorosan kell fognia. Sok helye nincs…(ezért szép a fiatalság)

A műszerek: LCD ahogy illik, sok információval. A motor valahol a képen látható tartományban (6000-től felfelé) ad valami teljesítményt, megy lejjebb is, de azt 125-ös mércével kell értékelni – azzal viszont egész jó. Türelmesen hajtva tisztességesen elvégzi a munkát, ha figyel a motoros, még a forgalom dinamikája is tartható. Előzni már óvatosan kell, inkább simuljunk bele a forgalom áramlásába. Ha kivárjuk, alulról is megy, csak ne várjunk tőle lehetetlent. A műszerfalra sokféle kijelzést lehet előhívni, itt csak egy példa: a megtett távolság helyett lehet a fordulatszámot is numerikusan kijeleztetni.

A féktárcsa hátul is hullámos, a kereket szép öntött villa tartja, a kipufogó a ma divatos csutka, diszkrét hanggal, nagynak álcázott kis kéménnyel

Kiérve az országútra, nem a gyorsulásával lep meg. Hanem azzal, hogy naked létére nem érkezik a várt szélnyomás. Ha megnézitek a képet, az első villa után két kis idom következik, aminek az eleje a villával párhuzamos. Ez tereli úgy a szelet, hogy a motorosra kevés jut. Utazónak 80–90 a stabil tempó hatodikban, bár a 100 is megvan – ötödikben. 100 feletti sebességhez kell egy kis rásegítés (lejtő, hátszél stb.), csak arra kell figyelni, hogy bármi történik, (előzés, emelkedő, ellenszél stb.) első reakciónk a visszaváltás legyen. Egyet, vagy kettőt – amennyit lehet. Aztán hajrá!

CB125R van ráírva, de hivatalosan CBF125NA a neve

Kinek ajánlom ezt a gépet? Természetesen elsősorban az A1 kategóriás kezdőknek. Nagyon jól összerakott, minőségi motor, finom részletekkel, amiknek tudtam örülni. A kinézete megfelel a mai divatnak, emellett szép is (ez nem mindig jár együtt!). Tulajdonképpen jó az, hogy vannak az ilyen kis ékszerek, amikkel a fiatalokkal meg lehet kedveltetni a motorozást és a szép technikát. A gép ára nem kevés, majdnem 1,5 millió Ft, de ezért egy igen jó minőségű gépet kapunk. Fel hát a nyeregbe!

A motornak nem nagy a hőtermelése, ami van, azt ez a kis hűtő is képes elemészteni

Műszaki adatok
Motor
Furat × löket (mm) 58 x 47,2
Keverékképzés
PGM-FI elektronikus benzinbefecskendező
Kompresszióviszony 11,0:1
CO2-kibocsátás 48 g/km
Összlökettérfogat (cm3) 125
Motortípus Folyadékhűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű, egyhengeres
Teljesítmény 9,8 kW/13,33 LE 10 000/perc
Forgatónyomaték 10 Nm 8000/perc
Olajmennyiség (liter) 1.3

Váz és futómű
ABS Elöl-hátul független, helyzetérzékelő szenzorral (IMU)
Első felfüggesztés 41 mm csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés Egy rugóstag
Első gumiabroncs 110/70R17M/C 54H
Hátsó gumiabroncs 150/60R17M/C 66H

Méretek és tömeg
Akkumulátor típusa és kapacitása (V/Ah) YTZ6V 12V/5 Ah
Villaszög 24,2°
Méretek (HxSzxM) (mm) 2015 x 820 x 1055
Alváztípus Gyémántalakú váz, belső csapos
Benzintank (liter) 10.1
Benzinfogyasztás (liter) 2,7 l/100km (WMTC)
Szabad hasmagasság (mm) 140
Fényszóró Tompított: 13 W, távolsági: 8,8 W
Menetkész tömeg (kg) 126 kg
Ülésmagasság (mm) 816
Utánfutás (mm) 90.2
Tengelytáv (mm) 1345

A tesztút hossza: 163 km, köszönet érte a Honda Motor Europe – Magyarországnak.
A modell ára: 1.429.000.- Ft


Papp Laci
az öreg motoros