Az első bajnoki címét még azt megelőzően szerezte meg, hogy jogosítványa lett volna, 1973-as kényszerű visszavonulásáig pedig húsz magyar bajnoki címet szerzett Szabó II László. Saját motorkerékpárokkal versenyzett, mígnem az MZ gyári versenyzője lett, a Honda és a Yamaha is megpróbálta szerződtetni, de azt az egyesület vezetése megakadályozta.
Ő szerezte a magyar motorsport első világbajnoki pontjait 1961-ben, összesen 12-szer állhatott világbajnoki dobogóra a 125, 250 és 350 köbcentis kategóriákban. Pályafutása során a gyorsasági mellett a terep- és túramotor kategóriában is siker koronázta erőfeszítéseit. Pályafutását egy közúti baleset szakította félbe, szerelőjével, a szintén motorversenyző Spáth Tiborral haladtak a Nürburgring felé, amikor egy részeg autós belerohant Barkasukba, a francia sofőr meghalt, a két magyar pedig súlyos sérüléseket szenvedett.