Amíg nem csillan fel a tankon a Suzuki logója, addig a Gladiusra sokan kapásból azt mondanák, hogy olasz gép, hiszen a térhálós váz és a fejidom kialakítása is ezt az érzést kelti bennünk. A formatervezőket persze az dicséri a legjobban, hogy négyéves gyártási idő után is üde a motor, ami manapság ritkaságszámba megy. Eltalált forma ide vagy oda, azonban egészen a múlt évig kellett arra várni, hogy felvegyék a kínálatba a blokkolásgátlót, mint opciót. A késlekedés tulajdonképpen érthetetlen, amikor a hasonló lökettérfogatú masinákhoz a konkurencia már évek óta kínál ABS-t.

Funkcionális, tiszta rajzolatú műszeregység Funkcionális, tiszta rajzolatú műszeregység

A 100 000 forintos felárért elérhető rendszer előnyei egyértelműek: csúszós útfelületen nem kell attól tartani, hogy egy hirtelen fékezésnél blokkoljuk a kereket és kifordul a motor eleje, egyszerűen csak rámarkolunk a fékkarra, és az okos rendszer mindent elintéz. A kétdugattyús Tokico nyereg, amely 290 mm-es tárcsákat szorít, a motor felhasználási területéhez viszonyítva jól helytáll, nyilván komoly tempó esetén fáradásra lehet bírni.

Jó szolgálatot tesz az ABS, megéri a 100 000 forintos felárat Jó szolgálatot tesz az ABS, megéri a 100 000 forintos felárat



Egyébként a 72 lóerős teljesítmény ellenére mókás a Gladiust terelgetni, mert a kategóriában már kihalófélben lévő V2-es felépítés miatt gyönyörű hangnak és erős középtartománybeli nyomatéknak örülhetünk. Ezek után nem értem, hogy a Suzuki marketinggépezete a premiernél miért vitte el „csajos” irányba a reklámkampányt, mert az alacsony ülésmagasságot leszámítva szerintem egyáltalán nem nőies jellem. Az ABS-szel ellátott Gladius mellett kétségkívül az ára a legnyomósabb érv, az 1 798 000 forintos cédulával még a Honda hasonszőrű modelljei sem tudnak versenyre kelni.

Csak 785 mm magas a nyereg, de az üléspozíció komfortos Csak 785 mm magas a nyereg, de az üléspozíció komfortos

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!