Meglátogattam a lovakat, érdeklődve nézték a gépi „rokont”

Maga a motor ugyanolyan jó, mint három évvel ezelőtt, illetve egy kicsit még jobb lett. A DCT szoftvere jobban passzol a motoros igényeihez, az erősebb motorhoz, és támogatja a motoros lustaságát.

A műszerfal eltér a régi modelltől, az LCD képernyő mellett például van egy kis téglalap alakú lámpácska (ezen a képen nem látszik, mert menet közben világít). Halványan, nem vonja el a vezető figyelmét, de ott van. Ha zöld, akkor a motoros gazdaságosan közlekedik. Ha kék, akkor már kevésbé, és ha nagyon tolja neki a vezető, akkor elalszik, mert úgyis mindegy.

Az LCD képernyőn megvannak a szükséges információk, beleértve a motorozási módot (itt: Standard) és a változó paraméterek aktuális beállításai.

Bal kormánycsutka a rögzítőfékkel, a kézi kapcsológombokkal és a menü-léptetőgombokkal. A szélvédő a módosított Venturi-ablakkal: kisebb a légörvény mögötte

A motorozási módok: A pilóta helyzettől függően négy menetüzemmód közül választhat: GRAVEL, OFF-ROAD, TOUR és URBAN. A beállítás a motorkarakterisztikára, a motorfékre, a DCT és a kanyar-ABS működésére is hatással van. Ezek mellett két, a felhasználó által definiálható menetüzemmód is rendelkezésre áll, így mindenki a saját elvárásainak megfelelően szabályozhatja a motor viselkedését.

A hátsó ülés alatt van a tankolónyílás, előrébb a rakodóhely fedele látható felnyitva. A gyár szerint sisaktároló, de az enyém most sem fért bele – dicséretes, ha van egyáltalán valami rakodóhely

Összegezve: a nagyon jó motor még jobb lett, még kifinomultabb. Csak ajánlani tudom bárkinek, akinek egy minden nap használható, elegendően erős, de nem versenymotorra van szüksége. Akár DCT váltóval is… A fogyasztása dicséretes, egy 750-es gépnek 3,9 l/100 km szuper! Sajnáltam visszaadni…

Hátsó fék – a két féknyereggel (az egyik a rögzítőfék)

Műszaki adatok:
Motor: Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC vezérlésű, soros, kéthengeres
lökettérfogat: 745 cm3
Teljesítmény: 43,1 kW (58,6 LE) 6750/perc
Forgatónyomaték: 69 Nm 4750/perc
Fogyasztás: 3,5 l/100 km (gyári adat)
CO2-kibocsátás: 82 g/km
Méretek:
H/SZ/M: 2210 x 846 x 1330 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Tengelytáv: 1525 mm (DCT 1535 mm)
Menetkész tömeg: 214 kg (DCT 224 kg)
Fék/futómű:
Elöl: Hullámos peremű, 320 mm átmérőjű tárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hátul: Hullámos peremű, 240 mm átmérőjű tárcsa egydugattyús féknyereggel, plusz a rögzítőfék nyergével
Gumiabroncs elöl: 120/70-R17
Gumiabroncs hátul: 160/60-R17
Első villa: 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok
Hátsó lengővilla: központi rugóstag, ProLink® himbarendszer
Ára: NC750X ABS DCT 2021: 3 289 000,-
Travel csomag (dobozok): 781 000.-

Tesztfogyasztás: 3,9 l/100 km
A tesztút hossza: 182 km köszönet érte a Honda Hungary-nak

PappLaci az öreg motoros
Képek: PappLaci és PappGeri