A Kawasaki Z1000-esnél brutálisabb külsejű gépet nehéz találni, ráadásul a legerősebb zöld naked bike szinte úgy veszi a gázparancsot, mint egy versenymotor, kipörgésgátló hiányában pedig komoly tudás kell a benne rejlő potenciál kiaknázásához. Ezek után kíváncsian ültem fel az SX túraváltozatra, mely ugyanúgy öt egységből álló öntött alumínium konstrukciójú vázra épül, miközben a hajtásról a jól bevált, 1043 cm3-es, soros négyhengeres blokk gondoskodik. Az nyilvánvaló, hogy 142 lóerős csúcsteljesítményével a német autópályákon sem vall szégyent az SX, s hogy régebbi sportmotorokat is lepipál, ha gyorsulásról van szó, de egészen más a „körítés”, mint a Z1000-es esetében. Egyrészt sokkal finomabbak a gázreakciók (városban egyszerűbb vele az élet), itt van „lóerőkapcsoló” (kb. harmadával csökkenti a teljesítményt), másrészt fejlett, több lépcsőben állítható kipörgésgátló is.

A dobozok felfogatási pontjait a hátsó lábtartókba és az utaskapaszkodóba integrálták A dobozok felfogatási pontjait a hátsó lábtartókba és az utaskapaszkodóba integrálták

Ahogy elvárható, a teljesítményhez méltó fékrendszert kapott a sport-túra gép, a radiálisan rögzített Tokico rendszer egészen döbbenetes lassulásra bírja a 231 kg-os testet, és az alapáras blokkolásgátló is remekül működik – egy szabálytalanul kikanyarodó autós miatt éles helyzetben is teszteltem a működését. Egyébként az SX futóműve is sportosan feszes (alapbeállítás), de a motor döntéséhez a vártnál nagyobb erő szükséges, az ívbelső kormányvéget pedig erősen ellen kell tartani ahhoz, hogy a gép a kívánt nyomvonalon maradjon.

Széles tank és 13 ezerig skálázott fordulatszámmérő fogadja a vezetőt Széles tank és 13 ezerig skálázott fordulatszámmérő fogadja a vezetőt

Kétségtelen, hogy a három fokozatban állítható szélvédő (nem kell hozzá szerszám) és a természetes üléspozíció miatt sokkal komfortosabb a Z1000SX, mint a kiindulási alap, de az ülés nagyon kemény, ráadásul egészen kis méretű, így még lehetne fokozni a kényelmet. Az SX nagy előnye viszont, hogy gyári kofferszettel is rendelhető, amely igényes és formailag remekül passzol a motorhoz, s még egy bukósisakot is képes elnyelni. A hab a tortán az, hogy leszerelt dobozok esetén sem csúfítja el a gépet tartókonzol, mert az utaskapaszkodóba és a hátsó lábtartóba integrálták a felfogatási pontokat.

Három fokozatban állítható a szélvédő. Komfortosabb üléseket érdemelt volna a Z1000SX Három fokozatban állítható a szélvédő. Komfortosabb üléseket érdemelt volna a Z1000SX

A Z1000SX kidolgozási minősége nagyon meggyőző, minden porcikájából árad, hogy nagyon kitalálták az egyes részleteket, és a kivitelezésre is komoly gondot fordítottak. A 3 999 000 forintos alapár (a Z1000 ABS 3,85 millió forintot kóstál) miatt mondjuk ez el is várható, de nem feltétlenül általános a hasonló árfekvésű modelleknél.

Tetszett
• nyomatékos blokk
• fémes motorhang
• igényes kidolgozás

Nem tetszett
• kemény ülések
• túlságosan rövid váltóáttételek

Összegzés
A sport-túra motor jelző sok modell esetében erőltetettnek hat, itt viszont teljesen helytálló. Nem vitás, az SX „civilizáltabb” motor a Z1000-esnél, viszont így is őrzi a sportos géneket – utóbbi többek között az ülések komfortján is érződik.

Kawasaki Z1000SX
Lökettérfogat: 1043 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 105 kW (142 LE) 10 000/perc
Max. nyomaték: 111 Nm 7300/perc

Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2105/790/1170 mm
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Üzemanyagtank: 19 l
Fék elöl/hátul: 2×300/250 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/190/50 R17
Menetkész tömeg: 231 kg
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
Alapár: 3 999 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!