Rob White már negyed évszázada dolgozik a motorsport világában, és hat évvel ezelőtt találta ki a V-Air elnevezésű felépítést, amelynek hasznosítására aztán 2019-ben megalapította a White Motorcycle Concepts nevű cégét. Már elkészült az első prototípus-motorkerékpár, a WMC250EV-vel még az idén megpróbálják megdönteni az akkumulátoros-elektromos kétkerekűek sebességi világrekordját.

A V-Air lényege, hogy a technika a kerekek közötti térben kerül elhelyezésre, efölött egy, a jármű teljes hosszában végigfutó nagy átmérőjű légcsatorna található, amelyre aztán ráhasal a vezető. Utóbbi megemeli a tömegközéppontot, de mivel az akkumulátorok mélyen vannak, ennek hatása elhanyagolható. A légcsatornának köszönhetően a WMC250EV légellenállása 70%-kal alacsonyabb egy hagyományos felépítésű motorkerékpárnál.

A légcsatorna kialakításával megnövelik az első tengelyre ható leszorító-erőt, erre azért van szükség, mert az első kerékbe is kerül egy hajtómotor, ami fékezéskor sokkal több energiát tud visszatermelni, mint a hátsó keréken lévő villanymotor. Ez majd az utcai változatnál lesz fontos, a WMC250EV egyelőre sebességi-világrekord megdöntésére született, a számítások szerint 400 km/órát meghaladó sebességre képes a konstrukció.

A White Motorcycle Concepts első utcai gépe egy háromkerekű (elöl két kerék), 300 köbcentis hibrid hajtással ellátott robogó lesz szintén V-Air légcsatornával, amelynél 25%-os légellenállás-csökkenést okoz a különleges megoldás. A WMC300FR az 500 köbcentis vetélytársakkal megfelelő tempóra lesz képes fele akkora fogyasztás mellett.