Éppen 10 éve, hogy a Piaggio bemutatta az MP3-ast, amely a kezdeti megrökönyödés ellenére hihetetlen karriert futott be, sok autósnak ez a típus hozta meg a kedvet a motorozáshoz. A Yamaha igazából csak követi az olasz példát, ám a Tricity csupán 125 és 155 cm3-es változatban kapható, és fizikailag is kisebb jármű.

Egy nagy LCD-kijelző a műszerfal, jól informál és trendi is egyben. Az ülés alatti tárolóban csak egy nyitott sisak fér el Egy nagy LCD-kijelző a műszerfal, jól informál és trendi is egyben. Az ülés alatti tárolóban csak egy nyitott sisak fér el

Egy hagyományos robogóhoz képest persze így is vaskosnak tűnik, de a kormány a legszélesebb pontja, vagyis ugyanúgy elférünk vele a kocsisorok között mint akármelyik kismotorral. A háromkerekűség megkérdőjelezhetetlen előnye természetesen a nagyobb tapadás, itt vészfékezés esetén sem kell attól tartani, hogy kibukik a kerék. Csúszós útburkolaton is igazi áldás ez a tapadási felület, és mivel a vezethetőség természetes érzetet kelt, egy idő után fel sem tűnik, hogy nem egy „normál” robogóval megyünk. Az első futómű nagyon szépen kirugózza az úthibákat, a hátsó viszont indokolatlanul feszes, fekvőrendőrön áthajtva érződik, hogy az első és hátsó gátlók nincsenek megfelelően összehangolva. Az sem fog mindenkinek tetszeni, hogy nem tudunk előretolt lábakkal ülni, illetve robogónál sokkal nagyobb hátrány, hogy az első futómű kialakítása miatt nincs kesztyűtartó. Mivel az ülés alá csak egy kisebb méretű (nyitott) sisak fér be, itt aligha elkerülhető a gyári doboz megrendelése.

A Tricitybe 11 lóerős, folyadékhűtésű blokkot építenek, ami lássuk be, nem sok egy 156 kg-os jármű esetében. A gázkar kis túlzással kétállású kapcsolóként üzemel, még városban is szinte állandóan koppanásig húzva kell tartani, lakott területen kívül meg nem is lehet másképpen használni. A 100-as tempót csak hosszú nekifutás után tudja éri el a Yamaha, vagyis az erőtartalékai miatt teljesen érthető, hogy a gyártó az Urban Mobility, azaz a városi robogók közé sorolja. Kár, mert a kényelmes ülés, illetve a szél- és esővédelem alkalmassá tenné arra, hogy akár az agglomerációból bejárók ideális választása legyen, hiszen ezzel a tapadási szinttel gyakorlatilag egy igazi négy évszakos motornak tekinthető. Az 1,35 millió Ft-os vételár nyilván nem kevés, de a Yamaha sosem volt arról híres, hogy olcsón adná robogóit. Csak hogy a Tricityt lehessen mihez viszonyítani, egy 125-ös XMaxért legkevesebb 1,6 milliót kell leszurkolni.

Yamaha Tricity
Lökettérfogat: 125 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 8,1 kW (11 LE) 9000/perc
Max. nyomaték: 10 Nm 5500/perc
Sebességváltó: fokozatmentes
Tengelytáv: 1310 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Üzemanyagtank: 6,6 l
Fék elöl/hátul: 220/230 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 90/80 R14/110/90 R12
Menetkész tömeg: 156 kg
Max. sebesség: 145 km/h
Alapár: 1 348 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!