Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, miért kellett mostanáig várnunk a Kawasaki robogójára, talán úgy gondolták, hogy a márka sportos imázsához nem passzol egy ilyen jármű. A J300-as vonalvezetését nézve azonban nem lehet okunk panaszra, szerintem a „műfaji” adottságokhoz képest kifejezetten dinamikus küllemű az újdonság, s ami nagyon fontos, sok maxirobogóval ellentétben egyáltalán nem tűnik optikailag farsúlyosnak. A J300-as az idomok és a nagyobb Kawasaki modellek mintájára megrajzolt lámpái miatt egyáltalán nem az elegáns robogók táborát gyarapítja, ezen a gépen nehezen tudnék elképzelni egy öltönyös vezetőt.

Vízhőfokmérőt és fordulatszámmérőt is felvonultat a műszerfal. Remekül kézre áll az idomban elhelyezett rekesz. Fotó: Hilbert Péter Vízhőfokmérőt és fordulatszámmérőt is felvonultat a műszerfal. Remekül kézre áll az idomban elhelyezett rekesz. Fotó: Hilbert Péter

Alacsony fordulaton ideges gázreakció

A Honda, a Suzuki, vagy a Yamaha évtizedekre visszanyúló tapasztalattal bír a robogógyártásban, amit egy csapásra nem könnyű ledolgozni a Kawasakinak. Talán ezért és persze költségoptimalizálási megfontolásból kötött megállapodást a márka a Kymcóval, aminek értelmében a váz egy része és a motorblokk is a tajvani partnertől érkezik (a BMW is hasonlóan tett a C-sorozat esetében). Nincs ezzel semmi gond, a váz merevnek érződik, és olyan könnyen kanyarodásra bírható a motor, ami ritkaság számba megy a nagyrobogók mezőnyében, miközben feszes futóműve ellenére aránylag jól megbirkózik az úthibákkal.

Agilisan terelgethető a gép és egészen mélyre dönthető, arról nem is beszélve, hogy a hatásos szélvédelem és a 28 lóerő akár még rövidebb autópálya-szakaszok megtételét is lehetővé teszi. 120-ig egészen fürgén gyorsul, így nem okoznak gondot az előzések, sőt két személlyel sem érződik kevésnek az erőtartalék, mert kis lökettérfogata ellenére nem szenved nyomatékhiányban. Ilyen körülmények között minden tökéletesnek tűnik, de városi forgalomban egy komoly hiányosságra derült fény. Amikor kis gázállással közlekedünk (például az álló kocsisorok között óvatosan haladva), rendszerint erőteljes remegésbe kezd a motor, amin csak a fordulatszám növelése segíthet. Ez kifejezetten zavaró, hiszen a finom manőverekhez sokszor van szükség kis gázadásra.

A zármechanikával nem, a befogadó kapacitással viszont elégedettek voltunk A zármechanikával nem, a befogadó kapacitással viszont elégedettek voltunk

A fékek ehhez képest más kategóriát képviselnek: az elöl és hátul egyaránt 260 mm-es tárcsát felvonultató rendszerbe nehéz belekötni, mert nagyszerűen lassítanak, a fék adagolhatósága mintaszerű, illetve a kategóriában nem éppen megszokott módon még a fékkarok is állíthatók. A mai trendeknek megfelelően már egy robogóról sem hiányozhat a blokkolásgátló igaz, a Kawasaki csak 180 000 forintos felárért adja az ABS-t.

A legkisebb topcase 30 liternyi csomagot tud elnyelni A legkisebb topcase 30 liternyi csomagot tud elnyelni

Kényelmes és praktikus Kawa-robogó

Annak ellenére, hogy a J300-as nyilvánvalóan a kategória sportosabb darabjai közé tartozik, az ülés komfortjára nem lehet panaszunk, és az utasnak is egészen jó dolga van – a két hátsó, oldalra helyezett kapaszkodót külön dicséret illeti. Nagy kár viszont, hogy a vezető lábtartó trepnije kicsire sikeredett, egyszerűen a lábfejünknek kevés a mozgástere, és néhány maxirobogóval ellentétben itt csak vízszintesen tudjuk pihentetni. Nem érdemel jelest az ülés zármechanikája sem, a kulcsot nagy erővel kell lenyomva elfordítani a gyújtáskapcsolóban, sokkal egyszerűbb lett volna, ha oldalt, az ülés mellett tudjuk nyitni. A befogadóképesség egyébként rendben van, egy full-face sisak gond nélkül elfér benne, illetve apróság, de mégis remek, hogy fényérzékelős a „bendő” világítása. A praktikus részletekből természetesen nincs hiány, csomagakasztó kampót és telefon, vagy pénztárca elhelyezésére alkalmas rekeszt is felvonultat a Kawasaki újdonsága.

Körülbelül 100 km/órás tempóig nyújt megfelelő szélvédelmet a J300-as plexije Körülbelül 100 km/órás tempóig nyújt megfelelő szélvédelmet a J300-as plexije

A hazai forgalmazó a 200/250-es illetve 400 cm3-es japán robogók közé lőtte be a J300-as árát, ennek megfelelően teljesen értékarányosnak mondható az 1 530 000 forintos vételár. Azonban nagyon szerelmesnek kell lennie a robogózás nyújtotta kényelembe, aki ilyen modellt választ, hiszen pár százezer forint ráfizetéssel már nagyobb teljesítményű, sokkal komolyabb kéthengeres motorkerékpárt kaphatunk.

TETSZETT
– sportos formavilág
– könnyű irányíthatóság
– praktikum

NEM TETSZETT
– néhol olcsónak ható megoldások
– nehézkes ülésnyitás
– kevés mozgástér a lábnak

ÖSSZEGZÉS
Bizonyos határokon belül egy robogó is lehet sportos, amire a J300-as kiváló bizonyíték. Sajnos van néhány átgondolatlan részlet a modellen, és a darabos gázvételen is lenne még mit csiszolni a mérnököknek.

Kawasaki J300
Lökettérfogat: 299 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 20 kW (28 LE) 7750/perc
Max. forgatónyomaték: 29 Nm 6250/perc
Sebességváltó: fokozatmentes
Hossz./szél./mag.: 2235/775/1260 mm
Tengelytáv: 1555 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Üzemanyagtank: 13 l
Fék elöl/hátul: 260/260 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/80 R14/150/70 R13
Menetkész tömeg: 191 kg
Tesztfogyasztás: 4,1 l/100 km
A modell alapára: 1 530 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!