Ő volt az 50-es évek legsikeresebb motorosa, az olasz MV Agusta egyik legnagyobb sztárja, akiről sok mindent elárulnak a becenevei. Kis termete miatt Carlettónak, azaz Karcsikának, mandulavágású szemei miatt pedig Kis Kínainak (Cinesino) is hívták. Mivel Assen egyik specialistája is volt – a holland pályán 13 nagydíjon vett részt, ezeken 9 győzelmet és 13 érmet gyűjtött –, Assen Professzorának is nevezték, de legtalálóbb beceneve a Róka, olaszul La Volpe volt. Ubbiali minden idők egyik legtaktikusabb és legravaszabb bukósisakosa volt, mindig kivárt, feltérképezte az ellenfeleit, majd csak a versenyek hajrájában robbantott. Kivárós taktikája majdnem mindig bejött.

Sármos, de mindig ravaszkás mosolyú arc

Az 1929-ben született Ubbiali motoros családban nőtt fel. Édesapja motorkerékpár-kereskedő, az MV Agusta márkaképviselője volt, míg a két testvére, Franco és Maurizio is versenyeztek. Carlo a 2. világháború után szinte azonnal elkezdett versenyezni, míg nagyon hamar kitanulta a motorszerelő szakmát is. A tizenéves Ubbiali 1946 és 1948 között az egyik legsikeresebb motorversenyzővé vált hazájában mind az utcai, a gyorsasági és a terepversenyeken is. Az MV Agusta be is nevezte az 1949-ben elrajtoló gyorsasági vb-be, illetve elindította a Nemzetközi Hatnaposon, a leghíresebb enduro viadalon is. A sikerek nem maradtak el, a 125-ös vb-n Ubbiali éremre is képes volt, az összetettben pedig a 4. helyen zárt. Ubbiali pontosan emiatt fizetésemelést szeretett volna, amit azonban nem adott meg neki az MV Agusta. Így elszerződött egy másik olasz márkához, a Mondialhoz, ahol 1950 és 1952 között húzta a gázt. Az Ubbiali–Mondial páros pedig a főszereplője lett a 125-ös kategóriának, a duó 1951-ben vb-címre volt képes a géposztályban.

Ő volt a GP-történet első kilencszeres világbajnoka (6×125 cm3, 3×250 cm3)

Nem véletlen, hogy 1953-ban az MV Agusta visszaszerződtette magához, hogy aztán 1953 és 1960 között örökre beírja magát a szakág aranykönyvébe. Ubbiali 8 vb-címet szerzett a márkával, tarolt a 125-ben és a 250-ben is, ám az 1960-as szezon végén, 31 évesen váratlan döntést hozott. Ugyan még 1961-ben is az MV Agustával kellett volna versenyeznie, ő azonban egyoldalúan felbontotta a szerződését, bejelentette visszavonulását. Egyfelől megnősült és úgy ítélte meg, hogy házas emberként már nem akar kockáztatni tovább, testvére, Maurizio pedig nagyon beteg lett. Ő volt Carlo menedzsere, mentora és egyszemélyes segítője, aki nélkül nem akart tovább versenyezni. Maurizio Ubbiali 1961 januárjában hunyt el, ami végleg eldöntötte Carlo sorsát.

… a holland pályán 13 nagydíjon vett részt, ezeken 9 győzelmet és 13 érmet gyűjtött …

Ubbiali aktív pályafutása után sem szakadt el a gyorsasági vb-től. Ugyan főállásban már a családi motoros kereskedésben dolgozott, azonban a 60-as évek közepéig tanácsadó-menedzserként is jelen volt a vb-n. Menedzser karrierje legnagyobb sikerét 1964-ben aratta, hiszen ő volt az, aki beajánlotta Agostinit az MV Agustához. A többi már történelem. Az Ago–MV páros minden idők legsikeresebb duója lett a maga 13 vb-címével. Ubbiali ezt követően több mint 30 évig távol maradt a gyorsasági világbajnokságtól, ahová a 90-es évek végén tért vissza. Az olasz Lucio Cecchinello 125-ös csapatánál volt sportigazgató. Ő volt az edzője Cecchinellónak és a japán Noboru Uedának 1998 és 2000 között.

Cecchinello és Ueda között. A nyolcadlitereseknél szerzett tapasztalatait évtizedekkel később is kamatoztatta

Az elmúlt közel 20 évben elsősorban veterán motoros rendezvények meghívottja volt. 2019-ben elismerésül a sportsikereiért, megkapta az Olasz Olimpiai Bizottság legmagasabb kitüntetését. Még idén is nagyon jó egészségnek örvendett, azonban egyik pillanatról a másikra légzési gondjai támadtak, míg április végén elesett olaszországi otthonában és kórházba került. Ott hunyt el június 2-án. Addio, Isten veled Róka!