A futómű hangolása remek, de ehhez a tömeghez már kevés az elöl szimpla tárcsás fék

Bár a japán motorépítő műhelyek csak úgy ontják magukból az egyedi bobbereket, a szigetország nagy gyártói eddig ódzkodtak ettől a kategóriától. Logikusnak is tűnik, hiszen egy olyan stílusról van szó, amelyet 70 évvel ezelőtti születése óta ápolnak az amerikaiak, de azért az nyilván minden márkára gondolatébresztőként hat, hogy volt olyan év, amikor a legnépszerűbb Harley-Davidson Európában egy bobber, egészen pontosan a Forty-Eight volt. Szóval a Yamaha bevállalta, amit a többi japán gyártó nem mert, s megalkotta saját bobberjét, az XV950R-t.

A vágott sárvédő, a kicsi tank, a meredeken emelkedő övvonal, a szíjhajtás és úgy általában a minimalizmus jellemző erre a modellre is, illetve a Harleykhoz hasonlóan a blokk fontos eleme a megjelenésnek. A 942 cm3-es V2-es eleve óriásinak hat egy viszonylag kompakt méretű gépnél, így látványnak sem utolsó. A Yamaha meg sem próbálta klasszikus léghűtésesnek álcázni az erőforrást, a hűtéséről vízköpeny gondoskodik. Egy ilyen blokktól azt várnánk, hogy alapjárattól kezdve húz, ehhez képest az alacsony fordulatot érdemes kerülni, mert ha rátekerjük a gázt, a V2-es olyan táncot ad elő, mintha ki akarna ugrani a helyéről. Ha viszont elkerüljük ezt a tartományt, meglepően jól húz az 54 lóerős erőforrás, melynek fogyasztása egészen baráti, a menetpróbán 5,0 liter alatti értéket regisztráltunk. A Harley bobbereihez hasonlóan azonban itt is csak ötfokozatú a váltó, pedig 100-as tempónál jól jönne egy pihentető áttétel. A futómű viszont egyértelműen túlmutat a bobberektől megszokotton, a rugózó elemek jól nyelik el az út egyenetlenségeit, és a döntögetésnek nem is a gátlók, hanem a korán leérő lábtartók parancsolnak megálljt. Az más kérdés, hogy a tompa fékek miatt a nyugodt suhanás testhezállóbb a Yamahának, mint a sportos közlekedés.

Az utasülés inkább csak jelképes, de a vezetőnek jó dolga van az XV950R nyergében

Az alacsony ülés ellenére az üléspozíció nagyobb termetűeknek is kényelmes, az egyenes háttal való utazás hosszabb utakon igazi áldás. Persze a nullával egyenlő szélvédelem és a 13 literes tank miatt inkább városi vagány az XV950R, melynek 3 298 000 Ft-os ára összességében egy korrekt ajánlattá teszi.

Yamaha XV950R
Lökettérfogat: 942 cm3
Hengerek/szelepek: V2/4
Max. teljesítmény: 40 kW (54 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 80 Nm 3000/perc
Sebességváltó: ötfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2290/830/1120 mm
Tengelytáv: 1570 mm
Ülésmagasság: 690 mm
Üzemanyagtank: 13 l
Gumi elöl/hátul: 100/90 R19/150/80 R16
Feltöltött tömeg: 252 kg
Alapár: 3 298 000 Ft