A Honda palettáján belül 553 ezer forintos árával az NSC110 Vision a legolcsóbb motor, az újdonságnál még az 50 cm3-es Zoomer is drágább. Így nem meglepő, hogy a márka igencsak szemrevaló nagyobb robogóihoz képest a Vision nem a küllemével fogja lehengerelni az érdeklődőket. Sokkal inkább számít a praktikum és a használati érték, mert ebben jól áll a modell.

A Vision nyergében gyakorlatilag megszűnnek a dugók, a könnyen manőverezhető, mindössze 102 kg-os kis test problémamentesen elfér a cammogó kocsisorok között, így a drabális nagyrobogókhoz képest komoly előnyre tehetünk szert.

Egyszerű, könnyen leolvasható műszerek Egyszerű, könnyen leolvasható műszerek

Persze a 108 cm3-es, 9 lóerős egységtől ne várjunk csodát: ha menni akarunk, szinte mindig teljes gázzal kell gyorsítani, így a gázkar olyan, mintha kétállású kapcsoló lenne. Hosszabb távon a 60-70 km/órás sebességet szereti a Vision, de ha egyenes a terep és hosszan gyorsíthatunk, akkor a vezető súlyától, termetétől függően 85-95 km/óra közötti végsebességgel számolhatunk. Az erőtartalék hiányát persze könnyen megbocsátjuk a benzinkúton, hiszen mindössze 2,5-2,8 liter a fogyasztás.

Kár, hogy zárható rekeszek helyett csak ilyen üregek vannak Kár, hogy zárható rekeszek helyett csak ilyen üregek vannak

Kombinált fékrendszer növeli a biztonságot

Igazi meglepetést okozott a Vision a kiváló fékekkel és a stabil futóművel. Mivel a hátsó fék működésbe hozza az elsőt is, csúszós útfelületen különösen nagy biztonságban érzi magát a vezető, arról nem is beszélve, hogy a futómű egészen szépen kisimítja a robogók egyik nagy ellenségének tekinthető úthibákat. Sőt, további dicséret illeti a kis Hondát, mert a szerény méretek ellenére termetesebb vezető is elfér rajta. Csupán annyi a negatívum, hogy a lábtartó trepnin szűkös a lábfejnek jutó hely.

Egy normál méretű sisak ide már nem fér be Egy normál méretű sisak ide már nem fér be

Sajnos sokkal nagyobb hiba, hogy az üzemanyagtartályt úgy helyezték el, hogy az ülés alatti rekeszben nem fér el egy normál méretű bukósisak, maximum egy kisebb bevásárlás tartalmát rakhatjuk oda, ha nem szeretnénk akasztófülre függeszteni csomagunkat. Emellett a fejidomnál találunk még két rekeszt, pontosabban üreget, melyek használati értékét csökkenti, hogy teljesen nyitottak, s így persze nem is zárhatók.

Az 5,5 literes üzemanyagtartály jóvoltából a hatótáv 200 kilométer körül alakul Az 5,5 literes üzemanyagtartály jóvoltából a hatótáv 200 kilométer körül alakul

TETSZETT
kedvező fogyasztás
ár/érték arány
hatásos fékek

NEM TETSZETT
erőtartalék hiánya
ülés alatti kis rekesz

ÖSSZEGZÉS
A Honda újdonsága racionális választás, ami elsősorban a jutányos árnak és a baráti fogyasztásnak köszönhető. Városon kívüli közlekedésre már nem feltétlenül ajánlanám, arra a 698 000 Ft-os PCX125-ös sokkal alkalmasabb lehet.

Honda NSC110 Vision
Lökettérfogat: 108 cm3
Hengerek/szelepek: 1/2
Max. teljesítmény: 6,2 kW (9 LE) 8000/min
Max. nyomaték: 8,7 Nm 6500/min
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Hossz./szél./mag.: 1845/670/1090 mm
Tengelytáv: 1255 mm
Ülésmagasság: 755 mm
Hasmagasság: 120 mm
Fék elöl/hátul: 220 mm tárcsa/130 mm dob
Gumi elöl/hátul: 80/90 R14 / 90/90 R14
Üzemanyagtank: 5,5 l
Menetkész tömeg: 102 kg
Tesztfogyasztás: 2,7 l/100 km
Alapár: 553 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!